Record Details

A USABILITY ASSESSMENT OF AN EPUB 3.0 BASED EBOOK DEVELOPED FOR ALGORITHMS AND PROGRAMMING COURSE

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title A USABILITY ASSESSMENT OF AN EPUB 3.0 BASED EBOOK DEVELOPED FOR ALGORITHMS AND PROGRAMMING COURSE
ОЦЕНКА УДОБСТВА ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ЭЛЕКТРОННОЙ КНИГИ НА ОСНОВЕ EPUB 3.0 ДЛЯ КУРСА ПО АЛГОРИТМАМ И ПРОГРАММИРОВАНИЮ
ОЦІНЮВАННЯ ЗРУЧНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ КНИГИ НА ОСНОВІ EPUB 3.0 ДЛЯ КУРСУ З АЛГОРИТМІВ І ПРОГРАМУВАННЯ
 
Creator Çetin, Gürcan
Özkaraca, Osman
Sakal, Murat
Güvenç, Ercüment
 
Subject EBook; EPUB3.0; eBook usability; interactive of algorithms and programming
EBook; EPUB3.0; удобство использования электронной книги; взаимодействие алгоритмов и программирования
EBook; EPUB3.0; зручність використання електронної книги; взаємодія алгоритмів і програмування
 
Description The digital self-learning among students is becoming increasingly popular with the widespread use of mobile devices. In this context, many academic institutions generate digital learning sources for their learners. EBooks offer new opportunities in the matter of the visualization of educational materials, access them from any place at any time. It is inevitable to use interactive eBooks in engineering education as well. This paper presents an eBook for students studying in Information System Engineering. It has been aimed to enhance algorithmic skills of students. Moreover, in this article, we have evaluated the usability of this eBook. The results of research show how the students assessed the interface quality, information quality and overall satisfaction of our eBook. The research was conducted by using a questionnaire method.
Цифровое самообучение с использованием мобильных устройств становится все более популярным среди студентов. В этом контексте, многие научные учреждения создают для своих учеников учебные цифровые ресурсы. Электронные книги (EBooks) открывают новые возможности с точки зрения визуализации учебных материалов, доступ к которым возможен с любого места в любое время. Использование интерактивных электронных книг в области инженерного образования становится неизбежным. В данной работе представлено электронную книгу для студентов, обучающихся на кафедре Информационные системы инженерии. Эта книга сфокусирована на повышении уровня алгоритмических навыков студентов. Кроме того, в этой статье мы оценили удобство и простоту использования этой книги. Результаты исследования представляют оценку студентов о качестве интерфейса, представленной информации и общего удовлетворения от нашей электронной книги. Исследование проводилось с использованием метода анкетирования.
Цифрове самонавчання з використанням мобільних пристроїв стає все більш популярним серед студентів. У цьому контексті, багато наукових установ створюють для своїх учнів навчальні цифрові ресурси. Електронні книги (EBooks) відкривають нові можливості з точки зору візуалізації навчальних матеріалів, доступ до яких можливий з будь-якого місця в будь-який час. Використання інтерактивних електронних книг у галузі інженерної освіти стає неминучим. У цій роботі представлено електронну книгу для студентів, які навчаються на кафедрі Інформаційні системи інженерії. Ця книга сфокусована на підвищенні рівня алгоритмічних навичок студентів. Попри це, у цій статті ми оцінили зручність і простоту використання цієї книги. Результати дослідження представляють оцінку студентів з якості інтерфейсу, поданої інформації і загального задоволення від нашої електронної книги. Дослідження проводилося з використанням методу анкетування.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor Muğla Sıtkı Koçman University Scientific Research Projects


 
Date 2017-04-29
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1576
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 58, No 2 (2017); 129-140
Информационные технологии и средства обучения; Vol 58, No 2 (2017); 129-140
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 58, No 2 (2017); 129-140
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 58, No 2 (2017); 129-140
2076-8184
 
Language eng
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1576/1150
 
Rights Copyright (c) 2017 Gürcan Çetin, Osman Özkaraca, Murat Sakal, Ercüment Güvenç
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0