IMPLEMENTATION OF STEPPER TRAINER SIMULATOR IN PROFESSIONAL PREPARATION OF FUTURE SPECIALISTS ON PHYSICAL EDUCATION
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
IMPLEMENTATION OF STEPPER TRAINER SIMULATOR IN PROFESSIONAL PREPARATION OF FUTURE SPECIALISTS ON PHYSICAL EDUCATION
ВНЕДРЕНИЕ ШАГОВОГО ТРЕНАЖЕРА-СИМУЛЯТОРА В ПРОЦЕСС ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ СПЕЦИАЛИСТОВ ПО ФИЗИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЕ УПРОВАДЖЕННЯ КРОКОВОГО ТРЕНАЖЕРА-СИМУЛЯТОРА У ПРОЦЕС ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ |
|
Creator |
Kornosenko, Oksana K.
Danysko, Oksana V. |
|
Subject |
stepper trainer simulator; professional preparation; future teachers on physical education
шаговый тренажер-симулятор; профессиональная подготовка; будущие специалисты по физической культуре кроковий тренажер-симулятор; професійна підготовка; майбутні фахівці фізичної культури |
|
Description |
In the article the purpose, aim, features and capabilities of the stepper trainer simulator (STS) in professional preparation of future physical culture teachers are highlighted. STS is marked as a modern educational trainer device, developed for the purpose of professional preparation process improvement of future physical education teachers and fitness trainers. The functions of stepper trainer simulator (STS) are grounded: educational, developing, stimulant, upbringing, organizational, integrational. Attention is paid to educational function, which focuses on possibility to teach students to work with the modern technical means of information transfer, to form the ability for independent creative activity, to adapt to realization of distance education model; the possibility of theoretical and practical study of health-improving aerobics basic steps.
В статье раскрыты актуальность, цель, функции и возможности шагового тренажера-симулятора в профессиональной подготовке будущих специалистов физической культуры. ШТС обозначен как современное учебное тренажерное устройство, разработанное с целью усовершенствования процесса профессиональной подготовки будущих специалистов по физической культуре. Обосновано функции ШТС: образовательную, развивающую, стимулирующую, воспитательную, организационную, интеграционную. Акцентировано внимание на образовательной функции, которая заключается в возможности обучать студентов работать с современными техническими средствами передачи информации, формировать у них способность к самостоятельной творческой деятельности, приспособиться к использованию средств дистанционного обучения; возможности теоретического и практического изучения базовых шагов оздоровительной аэробики. У статті розкрито актуальність, мету, функції й можливості крокового тренажера-симулятора у професійній підготовці майбутніх фахівців фізичної культури. КТС означено як сучасний навчальний тренажерний пристрій, розроблений з метою удосконалення процесу професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури. Обґрунтовано функції КТС: освітню, розвивальну, стимулюючу, виховну, організаційну, інтеграційну. Акцентовано увагу на освітній функції, яка полягає в можливості навчати студентів працювати із сучасними технічними засобами передачі інформації, формувати у них здатність до самостійної творчої діяльності, пристосуватися до використання засобів дистанційного навчання; можливості теоретичного і практичного вивчення базових кроків з оздоровчої аеробіки. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-04-29
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1561
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 58, No 2 (2017); 98-107
Информационные технологии и средства обучения; Vol 58, No 2 (2017); 98-107 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 58, No 2 (2017); 98-107 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 58, No 2 (2017); 98-107 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1561/1147
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Oksana K. Kornosenko, Oksana V. Danysko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|