Record Details

TRAINING OF BACHELORS OF COMPUTER SCIENCE USING OPEN SYSTEMS NETWORK TECHNOLOGIES AT PEDAGOGICAL UNIVERSITIES

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title TRAINING OF BACHELORS OF COMPUTER SCIENCE USING OPEN SYSTEMS NETWORK TECHNOLOGIES AT PEDAGOGICAL UNIVERSITIES
ОБУЧЕНИЕ БАКАЛАВРОВ ИНФОРМАТИКИ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ СЕТЕВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ ОТКРЫТЫХ СИСТЕМ В ПЕДАГОГИЧЕСКОМ УНИВЕРСИТЕТЕ
НАВЧАННЯ БАКАЛАВРІВ ІНФОРМАТИКИ З ВИКОРИСТАННЯМ МЕРЕЖНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ВІДКРИТИХ СИСТЕМ У ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
 
Creator Vdovychyn, Tetiana Ya.
 
Subject
открытое образование; сетевые технологии открытых систем; бакалавр информатики; компетентность по использованию СТОС
відкрита освіта; мережні технології відкритих систем; бакалавр інформатики; компетентність щодо використання МТВС
 
Description The article studies the problem of the use of open systems network technologies (OSNTs) in training of future bachelors of computer science. The theoretical principles of the use of OSNTs in higher educational institutions are defined and the basic concepts of the study are analyzed. The procedural model of the use of OSNTs in training of future bachelors of computer science is theoretically grounded and developed. The criteria, indicators and levels of competence of bachelors of computer science concerning the use of OSNTs are defined and the model of its formation is developed. The main components of OSNTs using technique for future bachelors of computer science are described and its effectiveness is experimentally verified. The experimental implementation of the study results showed that the use of OSNTs in training of bachelors of computer science based on the developed technique promotes the competence formation of bachelors of computer science concerning the use of OSNTs.
В статье исследована проблема использования сетевых технологий открытых систем (СТОС) в обучении будущих бакалавров информатики. Определены теоретические основы использования СТОС в вузах и проанализированы основные понятия исследования. Теоретически обоснованы и разработаны процедурную модель использования СТОС в обучении будущих бакалавров информатики. Определены критерии, показатели и уровни компетентности бакалавров информатики по использованию СТОС и разработана модель ее формирования. Описаны основные компоненты методики использования СТОС для будущих бакалавров информатики и экспериментально проверена ее эффективность. Экспериментальное внедрение результатов исследования показал, что использование СТОС в обучении бакалавров информатики на основе разработанной методики способствует формированию компетентности бакалавров информатики по использованию СТОС.
У статті досліджено проблему використання мережних технологій відкритих систем (МТВС) у навчанні майбутніх бакалаврів інформатики. Визначено теоретичні засади використання МТВС у ВНЗ і проаналізовано основні поняття дослідження. Теоретично обґрунтовано і розроблено процедурну модель використання МТВС у навчанні майбутніх бакалаврів інформатики. Визначено критерії, показники і рівні компетентності бакалаврів інформатики щодо використання МТВС і розроблено модель її формування. Описано основні компоненти методики використання МТВС для майбутніх бакалаврів інформатики й експериментально перевірено її ефективність. Експериментальне впровадження результатів дослідження показало, що використання МТВС у навчанні бакалаврів інформатики на основі розробленої методики сприяє формуванню компетентності бакалаврів інформатики щодо використання МТВС.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-04-29
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1597
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 58, No 2 (2017); 169-181
Информационные технологии и средства обучения; Vol 58, No 2 (2017); 169-181
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 58, No 2 (2017); 169-181
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 58, No 2 (2017); 169-181
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1597/1155
 
Rights Copyright (c) 2017 Tetiana Ya. Vdovychyn
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0