Розвиток маркетингової компетентності керівників ПТНЗ
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/706357/
|
|
Title |
Розвиток маркетингової компетентності керівників ПТНЗ
Развитие маркетинговой компетентности руководителей ПТУЗ Development of marketing competence of heads of vocational technical educational institutions |
|
Creator |
Свистун, Валентина Іванівна
Петренко, Лариса Михайлівна Проценко, Наталія |
|
Subject |
37.07 Management aspects of educational institutions
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
В посібнику висвітлено теоретичні засади освітнього маркетингу в контексті управління розвитком професійно-технічного технічного навчального закладу та практичні аспекти розвитку маркетингової компетентності керівників ПТНЗ; акцентовано увагу на інформаційному підході як методологічної основи управління маркетингом професійно-технічної освіти в регіоні. Рекомендується для керівників ПТНЗ, директорів обласних навчально-(науково)-методичних центрів професійно-технічної освіти, державних органів управління з питань освіти, слухачів інститутів післядипломної освіти, педагогічних працівників. В пособии отражены теоретические основы образовательного маркетинга в контексте управления развитием профессионально-технического учебного заведения и практические аспекты развития маркетинговой компетентности руководителей ПТУЗ; акцентировано внимание на информационном подходе как методологической основы управления маркетингом профессионально-технического образования в регионе. Рекомендуется для руководителей ПТУЗ, директоров областных учебно-(научно)-методических центров профессионально-технического образования, государственных органов управления по вопросам образования, слушателей институтов последипломного образования, педагогических работников. The manual highlights the theoretical foundations of educational marketing in the context of management the development of a vocational technical educational institution and the practical aspects of developing marketing competence of vocational technical educational institutions; the attention is focused on the information approach as a methodological basis for marketing management of vocational technical education in the region. The manual is recommended for heads of vocational technical educational institutions, directors of regional educational (scientific) methodological centers of vocational technical educational institutions, state educational authorities, students of postgraduate education institutions, pedagogical workers. |
|
Publisher |
ІПТО НАПН України
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/706357/1/%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82_%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82_%D0%BE%D1%81%D1%82.pdf
Свистун, Валентина Іванівна, Петренко, Лариса Михайлівна and Проценко, Наталія (2016) Development of marketing competence of heads of vocational technical educational institutions ІПТО НАПН України, м. Київ, Україна. |
|