Record Details

Особливості міжособистісної взаємодії в сім'ях, де виховуються діти з розладами аутичного спектра (РАС) раннього віку

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706143/
 
Title Особливості міжособистісної взаємодії в сім'ях, де виховуються діти з розладами аутичного спектра (РАС) раннього віку
Особенности межличностного взаимодействия в семьях, воспитывающих детей с рассторойствами аутистического спектра (РАС) раннего возраста
Features of interpersonal interaction in families with children with autism early age
 
Creator Сухіна, І.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Особливості психічного розвитку дітей з розладами аутичного спектра негативним чином впливають на якість життя як дитини з РАС, так і її близького оточення, в першу чергу матері. Мікроклімат в сім'ї та всебічне розуміння матір'ю проблем дитини, має величезне значення при розладах аутичного спектру. Метою нашого дослідження було вивчення особливостей міжособистісних стосунків матерів і дітей з розладами аутичного спектра раннього віку та окреслення напрямків психологічної корекції дезадаптивних форм виховання. Встановлено, що у сім'ях з порушенням сімейних взаємостосунків та ознаками дисфункціонування були відмічені труднощі емоційного контакту з дитиною, дистанціювання від неї або надмірна концентрація з тенденцією до авторитарності. Все вищевикладене вказує на необхідність розроблення і впровадження в практику комплексної системи психологічного супроводу сімей, в яких виховується дитина з РАС раннього віку, що обов'язково включає заходи, спрямовані на покращення мікроклімату сім'ї та підвищення успішності сімейного функціонування. Ключові слова: розлади аутичного спектра, міжособистісна взаємодія, материнське ставлення, психолого-педагогічний супровід.
Особенности психического развития детей с расстройствами аутистического спектра негативно влияют на качество жизни как больного ребенка, так и его близких родственников, в первую очередь матери. Микроклимат в семье и всестороннее понимание матерью проблем ребенка имеет огромное значение при расстройствах аутистического спектра. Целью нашего исследования было изучение особенностей межличностных взаимоотношений матерей и детей с расстройствами аутистического спектра и определение направлений психологической коррекции дезадаптивных форм воспитания. Установлено, что в семьях с нарушением семейных взаимоотношений и признаками дисфункционирования имели место нарушения эмоционального контакта с ребенком, дистанцирование от него или чрезмерная концентрация с тенденцией к авторитарности. Все вышеизложенное указывает на необходимость разработки и внедрения в практику комплексной системы психологического сопровождения семей, где воспитывается ребенок с расстройствами аутистического спектра раннего вохраста, обязательно включающей меры, направленные на улучшение микроклимата семьи и повышение успешности семейного функционирования. Ключевые слова: расстройства аутистического спектра, межличностное взаимодействие, материнское отношение, психолого-педагогическое сопровождение.
Features mentally development children with autism spectrum disorders have a negative impact on the quality of life not only for a child, but also their close relatives, especially mothers. The great importance of the autistic disorder has microclimate in the family and comprehensive understanding of the child's problems of the mother. The aim of our study was to investigate the characteristics of the interpersonal communication maternal attitudes to children with the autism spectrum disorders and outline the directions of the psychological adjustment of maladaptive forms of education. Found that in families with violation of family relationships had been a violation of emotional contact with the child, distance from him or excessive concentration with a tendency to authoritarianism. That is why is quite necessary to create complete system of psychological help with accent on family interrelations by the family where the child with autistic disorder is brought up and educated. It can improve total family health and efficiency of family functioning.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706143/3/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D1%83%20%D0%B7%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%86%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%82%D1%83%D1%82%D1%83%202016_%D0%A1%D1%83%D1%85%D1%96%D0%BD%D0%B0.pdf
- Сухіна, І.В. (2016) Features of interpersonal interaction in families with children with autism early age Edukation of Persons with Special Needs: ways of Development, 11. pp. 191-198. ISSN 2313-4011