Record Details

Особливості використанння проектних технологій у ПТНЗ аграрного профілю

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706100/
 
Title Особливості використанння проектних технологій у ПТНЗ аграрного профілю
Особенности использования проектных технологий в ПТУЗ аграрного профиля
Features of the use of project technologies in vocational technical institutions of agrarian profile
 
Creator Герлянд, Т.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті розглянуто особливості проектного навчання в закладах професійно-технічної освіти аграрного профілю, обґрунтовано, що вони полягають в тому, щоб створити належні умови, за яких учні: самостійно й охоче отримують потрібні знання з різних джерел; вчаться користуватися набутими знаннями для вирішення пізнавальних і
практичних завдань аграрної спрямованості; набувають комунікативн их умінь, працюючи в різних групах; розвивають у себе дослідницькі вміння (вміння виявлення проблем, збору інформації, спостереження, проведення експерименту, аналізу, побудови гіпотез,
узагальнення, системн ого мислення).
В статье рассмотрены особенности проектного обучения в учреждениях профессионально-технического образования аграрного профиля, обоснованно, что они состоят в том, чтобы создать надлежащие условия, при которых учащиеся: самостоятельно и охотно получают нужные знания из разных источников; учатся пользоваться приобретенными знаниями для решения познавательных и практических задач аграрной направленности; приобретают коммуникативные умения, работая в различных группах; развивают у себя исследовательские умения (умение выявления проблем, сбора информации, наблюдения, проведения эксперимента, анализа, построения гипотез, обобщения) развивают системное мышление.
In the article the features project based learning in institutions of vocational education agrarian, reasonably, that they are made to create the right conditions for students: on their own and willing to receive the necessary knowledge from different sources; learn to use the acquired knowledge to solve practical problems and cognitive agrarian orientation; acquire communication skills by working in different groups; develop in their research skills (the abi lity to identify problems, gather information, observations, experiments, analysis, construction of hypotheses, generalizations) develops systems thinking.
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706100/1/Gerlyand11.pdf
- Герлянд, Т.М. (2016) Features of the use of project technologies in vocational technical institutions of agrarian profile Теорія і методика професійної освіти, 11 (3). pp. 1-11.