Маркетингове управління конкурентоспроможністю професійно-технічного навчального закладу
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/705970/
|
|
Title |
Маркетингове управління конкурентоспроможністю професійно-технічного навчального закладу
Маркетинговое управление конкурентоспособностью профессионально-технического учебного заведения Abstract Marketing management of a VET school competitiveness |
|
Creator |
Свистун, Валентина Іванівна
|
|
Subject |
37.07 Management aspects of educational institutions
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
В статті зазначено, що розвиток і ефективність функціонування ПТНЗ на ринку освітніх послуг неможливі без маркетингових технологій, що дають змогу прогнозувати динаміку основних показників функціонування ПТНЗ залежно від економічної кон’юнктури, проаналізовано основні маркетингові інструменти управління конкурентоспроможністю професійно-технічного навчального закладу. В умовах висококонкурентного маркетингового середовища ефективні управлінські рішення щодо функціонування ПТНЗ не можуть ґрунтуватися на інтуїції чи простих міркуваннях, тому для успішної реалізації маркетингових програм необхідно проводити маркетингові дослідження. Акцентовано увагу на тому, що дослідження ринку освітніх послуг і ринку праці, відокремленого від усього комплексу маркетингу, не забезпечить ПТНЗ конкурентного статусу на ринку, і таке дослідження є першим етапом підвищення його конкурентоспроможності, оскільки саме за рахунок досліджень визначаються основні інструменти, які можуть сформувати конкурентну перевагу ПТНЗ. Визначено сутність позиціонування освітніх послуг ПТНЗ як привабливого представлення ПТНЗ та його освітніх послуг, метою якого є завоювання лідерства на певному сегменті ринку освітніх послуг, охарактеризовано його етапи (вибір цільової групи споживачів, розробка стратегії позиціонування, упровадження стратегії позиціонування в маркетингову програму) й стратегії. З’ясовано значущість таких елементів маркетингових комунікацій, як: реклама, зв’язки з громадськістю, виставкова діяльність, представництво навчального закладу в Інтернеті. Представлено різні види реклами відповідно до основних засобів розповсюдження (друкарська реклама, реклама в пресі, телевізійна реклама, радіореклама, зовнішня реклама, сувенірна реклама, Internet реклама), засоби зв’язків з громадськістю, доречні у ПТНЗ, спеціальні події з метою досягнення маркетингових, інформаційних і іміджевих цілей. Акцентовано увагу на найбільш популярному елементі маркетингових комунікацій – представництво навчального закладу в Інтернеті. Зроблено висновок про те, що зростання конкурентоспроможності ПТНЗ можливе за умови використання всіх елементів комплексу маркетингу, а для цього необхідно створення у ПТНЗ окремого підрозділу чи хоча б призначення відповідальних осіб, які б досліджували ринок освітніх послуг і ринок праці й на основі аналізу результатів дослідження пропонували товарну, збутову, цінову й комунікаційну політики навчального закладу.
В статье отмечено, что развитие и эффективность функционирования ПТНЗ на рынке образовательных услуг невозможны без маркетинговых технологий, которые дают возможность прогнозировать динамику основных показателей функционирования ПТНЗ в зависимости от экономической конъюнктуры, проанализированы основные маркетинговые инструменты управления конкурентоспособностью профессионально-технического учебного заведения. В условиях высококонкурентной маркетинговой среды эффективные управленческие решения относительно функционирования ПТНЗ не могут основываться на интуиции или простых рассуждениях, потому для успешной реализации маркетинговых программ необходимо проводить маркетинговые исследования. Акцентировано внимание на том, что исследование рынка образовательных услуг и рынка труда, отделенного от всего комплекса маркетинга, не обеспечит ПТНЗ конкурентного статуса на рынке, и такое исследование является первым этапом повышения его конкурентоспособности, поскольку именно за счет исследований определяются основные инструменты, которые могут сформировать конкурентное преимущество ПТНЗ. Определенно сущность позиционирования образовательных услуг ПТНЗ как привлекательного представления ПТНЗ и его образовательных услуг, целью которого является завоевание лидерства на определенном сегменте рынка образовательных услуг, охарактеризованы его этапы (выбор целевой группы потребителей, разработка стратегии позиционирования, внедрения стратегии позиционирования в маркетинговую программу) и стратегии. Выяснена значимость таких элементов маркетинговых коммуникаций, как: реклама, связи с общественностью, выставочная деятельность, представительство учебного заведения в Интернете. Представлены разные виды рекламы в соответствии с основными средствами распространения (печатная реклама, реклама в прессе, телевизионная реклама, радиореклама, внешняя реклама, сувенирная реклама, Internet реклама), средства связей с общественностью, уместные в ПТНЗ, специальные события с целью достижения маркетинговых, информационных и имиджевых целей. Акцентировано внимание на наиболее популярном элементе маркетинговых коммуникаций – представительство учебного заведения в Интернете. Сделан вывод о том, что рост конкурентоспособности ПТНЗ возможен при условии использования всех элементов комплекса маркетинга, а для этого необходимо создание в ПТНЗ отдельного подраздела или хотя бы назначения ответственных лиц, которые бы исследовали рынок образовательных услуг и рынок труда и на основе анализа результатов исследования предлагали товарную, сбытовую, ценовую и коммуникационную политики учебного заведения. Іn the article it is stated that the development and efficiency of VAS in the educational market is impossible without marketing techniques that allow you to predict the dynamics of basic performance of the vocational and educational schools, depending on economic conditions, analyzes the main marketing tools of competitiveness vocational and educational schools.In terms of highly competitive marketing environment the effective management decisions on the operation of vocational and educational schools cannot be based on simple intuition or reasoning as for the successful implementation of marketing progr ams necessary to provide market research.The attention is focused on thestudy ofthe education andthe labor markets,that are separated from allof the marketing mix, do not provideVES competitive statusin the market, and thisstudy is the first step in improv ing its competitiveness as it is through research identifies the key tools to generate competitive advantage VES.Ti is determined the essence of positioning of educational services VES as an attractive presentation of vocational and educational schools and its educational services, whose goal is to gain leadership in a particular segment of the education market, characterized its stages (choice of target consumer groups, develop positioning strategies, implementation strategy positioning marketing program) and strategy. It is found out the significance of such elements of marketing communications such as: advertising, public relations, exhibition activities of the institution online. It is presented various types of advertising according to the distribution of fixed assets (printed advertising, press advertising, television advertising, radio advertising, outdoor advertising, souvenir advertising, Internet advertising), communication with the public in the relevant vocational and educational schools, special events to achieve marketing, information and image purposes.The attention is focused on the most popular element of marketing communication - representing the institution online.It is concluded that the increase in competitiveness VES possible if the use o f all elements of the marketing mix, and this requires the establishment of vocational and educational schools separate unit or even the appointment of responsible people who have studied the education market and the labor market and by analyzing the resul ts of the study suggested commodity, marketing, pricing and communication policy of thе institution. |
|
Publisher |
ІПТО НАПН України
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/705970/1/%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9_%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%85%D1%96%D0%B4.pdf
- Свистун, Валентина Іванівна (2016) Abstract Marketing management of a VET school competitiveness Науковий вісник ІПТО НАПН України. Професійна педагогіка (11). pp. 72-80. |
|