Record Details

Психолого-педагогічні аспекти мотивування учнів професійних навчальних закладів до проектної діяльності

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705969/
http://tmpo.ivet-ua.science/index.php/editions/135-vipusk-12
 
Title Психолого-педагогічні аспекти мотивування учнів професійних навчальних закладів до проектної діяльності
Психолого-педагогические аспекты мотивирования учеников профессиональных учебных заведений к проектной деятельности
Psychological and pedagogical aspects of motivating students of vocational schools to project activity
 
Creator Свистун, Валентина Іванівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description В статті зазначено, що ефективність проектної діяльності учнів у першу чергу залежить від вміння викладача управляти цим процесом. Визначено сутність управління проектною діяльністю учнів як організованої, планомірної й системної діяльності викладача, пов’язаної з цілеспрямованою реалізацією управлінських функцій (проектування, моделювання, планування, мотивування, організація, регулювання, координація, контролювання, оцінювання), спрямованих на ефективне досягнення навчальних цілей. Акцентовано увагу на особливостях процесу управління проектною діяльністю учнів професійних навчальних закладів та психологічних механізмах розвитку мотивації. З’ясовано значущість чинників, що впливають на формування позитивної стійкої мотивації учнів до здійснення проектної діяльності. Проаналізовано різні види стимулів, що впливають на силу мотиву (схвалення (або осуд), похвала, змагання з іншими, оцінки, рейтинги, бали, проблемне завдання, привабливість об’єкту діяльності, увага до суб’єкта проектної діяльності (учня) тощо). Конкретизовано завдання викладача щодо мотивування проектної діяльності учнів на різних етапах проектування.
Акцентовано увагу на методах та прийомах розвитку пізнавального інтересу, стимулювання творчої активності учнів до проектної діяльності. Зроблено висновок про те, що мотивування є однією з провідних функцій викладача в процесі управління проектною діяльністю учнів професійних навчальних закладів, тому впроваджуючи проектне навчання, він має усвідомлювати необхідність мотиваційного етапу у здійсненні проектної діяльності й знати психологічні механізми розвитку мотивації й переносити їх у площину педагогічних процесів. В такому разі, викладачу, щоб ефективно управляти проектною діяльністю учнів професійних навчальних закладів взагалі й здійснювати функцію мотивування, зокрема, необхідно володіти й застосовувати методи та прийомами розвитку пізнавального інтересу, стимулювання творчої активності учнів.
В статье отмечено, что эффективность проектной деятельности учеников в первую очередь зависит от умения преподавателя управлять этим процессом. Определена сущность управления проектной деятельностью учеников как организованной, планомерной и системной деятельности преподавателя, связанной с целенаправленной реализацией управленческих функций (проектирование, моделирование, планирование, мотивирование, организация, регуляция, координация, контролирование, оценивание), направленных на эффективное достижение учебных целей. Акцентировано внимание на особенностях процесса управления проектной деятельностью учеников профессиональных учебных заведений и психологических механизмах развития мотивации. Выяснена значимость факторов, которые влияют на формирование позитивной стойкой мотивации учеников к осуществлению проектной деятельности. Проанализированы разные виды стимулов, которые влияют на силу мотива (одобрение (или осуждение), похвала, соревнование с другими, оценки, рейтинги, баллы, проблемное задание, привлекательность объекта деятельности, внимание к субъекту проектной деятельности (ученику). Конкретизировано задание преподавателя относительно мотивирования проектной деятельности учеников на разных этапах проектирования.
Акцентировано внимание на методах и приемах развития познавательного интереса, стимулирования творческой активности учеников к проектной деятельности. Сделан вывод о том, что мотивирование является одной из ведущих функций преподавателя в процессе управления проектной деятельностью учеников профессиональных учебных заведений, потому внедряя проектное убучение, он должен осознавать необходимость мотивационного этапа в осуществлении проектной деятельности и знать психологические механизмы развития мотивации и переносить их в плоскость педагогических процессов. В таком случае, преподавателю, чтобы эффективно управлять проектной деятельностью учеников профессиональных учебных заведений вообще и осуществлять функцию мотивирования, в частности, необходимо владеть и применять методы и приемами развития познавательного интереса, стимулирования творческой активности учеников.
The article emphasizes that the effectiveness of students` project activities in the first place depends on the ability of a teacher to manage this process. The article analyzes the essence of management of student`s project activity, which is defined as teacher`s organized, planned and systematic activity related to the implementation of management functions (planning, modeling, planning, motivation, organization, management, coordination, monitoring, evaluation) aimed at the effective achievement of learning objectives. The article pays attention to specific features of the process of managing project activities of vocational school students and psychological mechanisms of motivation development. The significance of factors influencing the formation of stable positive motivation of students to implement project activities has been investigated. Different types of incentives that influence the motive force (the approval (or disapproval), praise, competition with other people, evaluations, ratings, scores, problematic tasks, attractiveness of the object, attention to the subject of the project activity (student), etc.) have been analyzed. Teacher`s objectives aimed at motivating project activities of students at various stages of project work have been specified.
Methods and techniques of development of students` cognitive interest and stimulation of creative activity have been analyzed. It has been concluded that motivation is one of the major functions of a teacher in the process of managing project activities of vocational school students. When implementing project-based learning, a teacher should understand the need of motivational stage during project activities, know the psychological mechanisms of motivation development and transfer them into the sphere of educational processes. In this case, the teacher has to know and apply methods and techniques of students` cognitive interest development and stimulation of their creative activity in order to effectively manage project activities of students of vocational schools and perform the motivation function.
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705969/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82.pdf
- Свистун, Валентина Іванівна (2016) Psychological and pedagogical aspects of motivating students of vocational schools to project activity Теорія і методика професійної освіти, 3 (11).