Філософські витоки розвитку особистості в системі неперервної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/705952/
http://journals.uran.ua/index.php/wissn025 |
|
Title |
Філософські витоки розвитку особистості в системі неперервної освіти
The philosophical origins of personality in the system of continuous education |
|
Creator |
Баніт, Ольга Василівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
374 Education and training out of school. Further education |
|
Description |
Проаналізовано філософські засади неперервного розвитку особистості в релігійно-філософських трактатах античних мудреців: Геракліта, Фукідіда, Геродота, Демокріта, Протагора, Сократа, Платона, Арістотеля, Епікура, Сенеки, Плутарха. Здобуття знань, формування необхідних умінь і навичок, світоглядної і моральної позиції, загальної культури, становлення людини як особистості складає основний зміст цих творів.
The philosophical principles of continuous development of the personality in religious and philosophical treatises of ancient sages have grounded: Heraclitus, Thucydides, Herodotus, Democritus, Protagoras, Socrates, Plato, Aristotle, Epicurus, Seneca and Plutarch. Gaining knowledge, formation of the necessary skills, ideological and moral position of general culture, becoming as human beings is the main content of these works. |
|
Publisher |
Житомирський державний університет імені Івана Франка
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/705952/1/%D0%91%D0%B0%D0%BD%D1%96%D1%82.pdf
- Баніт, Ольга Василівна (2016) The philosophical origins of personality in the system of continuous education Аndragogical Journal, 1 (7). pp. 45-52. |
|