Record Details

Особливості професійного розвитку вчителів в країнах ЄС

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705860/
 
Title Особливості професійного розвитку вчителів в країнах ЄС
Features professional development of teachers in the EU
 
Creator Дяченко, Л.М.
Постригач, Н.О.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У методичних рекомендаціях представлено особливості професійного розвитку вчителів загальноосвітніх шкіл у ФРН та країнах Південної Європи.
Розглянуто реформування професійної педагогічної освіти та проаналізовано законодавче забезпечення професійного розвитку вчителів у Німеччині на початку ХХІ століття. Розкрито структуру професійної підготовки учителів в університетах ФРН; охарактеризовано зміст, форми і методи психолого-педагогічної підготовки вчителів; окреслено особливості професійно-педагогічної практики і стажування у загальноосвітніх школах Німеччини. Окреслено перспективи використання ідей німецького досвіду професійного розвитку вчителів у системі неперервної педагогічної освіти України.
Проаналізовано ефективні моделі професійного розвитку вчителів в Італії, Греції, Іспанії. Охарактеризовано діяльність регіональних центрів підвищення кваліфікації вчителів у Греції та Італії.
Методичні рекомендації мають практичну спрямованість, можуть використовуватись професорсько-викладацьким складом вищих навчальних закладів України, закладами системи неперервної педагогічної освіти у процесі здійснення професійного розвитку українських освітян, аспірантами, студентами, магістрантами педагогічних спеціальностей при вивченні курсів «Педагогіка вищої школи» «Порівняльна педагогіка», «Історія педагогіки».
In the guidelines presented features of professional development of teachers in secondary schools in Germany and Southern Europe.
Consider reforming teacher education and professional analysis of legislative support professional development of teachers in Germany at the beginning of the XXI century. The structure of training teachers at universities in Germany; describes the content, forms and methods of psychological and pedagogical training of teachers; outlines the features of professional teaching practice and training in secondary schools in Germany. Prospects of using ideas of German experience professional development of teachers in the system of continuous pedagogical education in Ukraine.
Analyzed effective models of professional development of teachers in Italy, Greece and Spain. Characterized the activities of regional centers and teacher training in Greece and Italy.
Guidelines are a practical orientation, can be used by professors of higher educational institutions of Ukraine, institutions of lifelong teacher education in the process of professional development of Ukrainian educators, graduate students, undergraduates pedagogical skills in the study course "Pedagogy of high school» «Comparative Pedagogy" "History of Education".
 
Publisher Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
 
Date 2016
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705860/1/%D0%94%D1%8F%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE__%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%87_%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B0_%28%D1%80%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%81%29__%281%29.PDF
- Дяченко, Л.М. and Постригач, Н.О. (2016) Features professional development of teachers in the EU [Teaching Resource] (Unpublished)