Record Details

Вчитель як суб’єкт міжнародної освітньої діяльності: досвід англомовних країн

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705771/
 
Title Вчитель як суб’єкт міжнародної освітньої діяльності: досвід англомовних країн
The teacher as a subject of international education: the experience of English-speaking countries
 
Creator Авшенюк, Н.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У методичних рекомендаціях розкрито концептуальні засади
професійного розвитку вчителів як суб’єктів міжнародної освітньої діяльності. Охарактеризовано теоретико-методологічні підходи до дослідження проблеми
професійного розвитку вчителів у контексті глобалізаційних процесів. На підставі аналізу зарубіжного досвіду окреслено перспективні напрями розвитку глобальної освіти і глобальної педагогіки у розвинених англомовних країнах світу; розкрито особливості формування глобальної компетентності у педагогічного персоналу. Методичні рекомендації містять опорний теоретичний матеріал, перелік проблемних питань для самостійної роботи, а також список літератури для самостійного опрацювання. Рекомендовано для магістрантів, аспірантів, докторантів; викладачів вищих навчальних закладів, слухачів курсів підвищення кваліфікації.
In the guidelines deals with the conceptual foundations
professional development of teachers as subjects of international educational activities. Characterized theoretical and methodological approaches to research problems professional development of teachers in the context of globalization. Based on the analysis of international experience outlined promising areas of development
Global Education in developed English-speaking countries; the features of global formation competency in teaching staff. Guidelines contain a reference theoretical material, the list of issues for independent work and a list of books for self study. Recommended for master students, postgraduates and doctoral students; teachers.
 
Publisher Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
Institute of Pedagogical and Adult Education NAES of Ukraine
 
Date 2016
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705771/1/%D0%90%D0%B2%D1%88%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D0%BA_docx.pdf
- Авшенюк, Н.М. (2016) The teacher as a subject of international education: the experience of English-speaking countries [Teaching Resource] (Unpublished)