Праксеологічний вимір педагогічної аксіології
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704622/
|
|
Title |
Праксеологічний вимір педагогічної аксіології
Praxeological educational dimension of values |
|
Creator |
Калюжна, Т.Г.
|
|
Subject |
378 Higher education. Universities. Academic study
|
|
Description |
Монографія являє собою результат тривалого теоретичного та експериментального дослідження, здійснюваного науковцями СумДПУ імені А.С. Макаренка та інших вищих навчальних закладів України в аспекті дослідження комплексної теми "Творча самореалізація особистості в контексті інноваційної освіти". У монографії проаналізовано методологічні і теортеичні основи професійно-творчої самореалізації майбутнього педагога у процесі університетської підготовки; евристичні навчальні технології як інноваційний феномен сучасної креативної освіти. Монографію адресовано науковцям, викладачам, аспірантам, магістрам та студентам вищих навчальних закладів. The monograph is the result of a long theoretical and experimental research carried out by scientists SumDPU named after AS Makarenko and other higher educational institutions of Ukraine in terms of research complex theme "Creative self-identity in the context of innovative education." The book analyzes the methodological foundations and teorteychni professional and creative self-realization of future teachers in the university training; heuristic educational technology as an innovative phenomenon of contemporary creative education. This monograph is intended for researchers, teachers, graduate students, masters and students of higher educational institutions. |
|
Publisher |
СумДПУ імені А.С. Макаренка
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704622/1/%D1%81%D1%83%D0%BC%D0%B8_%D0%B2_%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80..PDF
Калюжна, Т.Г. (2013) Praxeological educational dimension of values СумДПУ імені А.С. Макаренка, м. Суми, Україна. |
|