Record Details

Ціннісні орієнтації як психологічний механізм розвитку професійної самосвідомості майбутнього вчителя початкових класів

Zhytomyr State University Library

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://eprints.zu.edu.ua/23947/
 
Title Ціннісні орієнтації як психологічний механізм розвитку професійної самосвідомості майбутнього вчителя початкових класів
 
Creator Долинська, Л. В.
Стахова, О. О.
 
Subject BF Psychology
 
Description Статтю присвячено проблемі професійного становлення майбутніх педагогів початкової ланки шкільної освіти, основою якого є розвиток їх професійної самосвідомості. У межах публікації висвітлено залежність функціонування професійно-педагогічної Я-підструктури студентської молоді від низки психологічних феноменів (особистісних і професійних) як механізмів розвитку даного утворення, зокрема ціннісних орієнтацій майбутніх фахівців. Розкрито концептуальні погляди вітчизняних дослідників про вплив життєво-професійних орієнтирів юнаків на розвиток їх професійного “Я”. Виявлено особливості ієрархічної структури ціннісних орієнтацій студентів-майбутніх учителів початкових класів, визначено її динаміку. Емпірично досліджено взаємозв’язок змістовних складових ціннісної сфери майбутніх педагогів із рівнями розвитку їх професійної самосвідомості. Доведено домінування в студентів із високим рівнем професійно-педагогічної Я-підструктури професійних ціннісних орієнтацій, що вказують на професійно-педагогічну спрямованість їх особистості; переважання в юнаків із середнім рівнем досліджуваного феномена двох груп цінностей – професійних і статусних, що свідчить про бажання майбутніх представників педагогічної спільноти не лише оволодіти професією, але й завдяки самоствердженню в професійному середовищі зробити гарну кар’єру та зайняти достойне місце в суспільстві; превалювання в досліджуваних із низьким рівнем професійно-педагогічної самосвідомості матеріальних ціннісних орієнтацій, пов’язаних із високим заробітком, матеріальним достатком і створенням в першу чергу побутового комфорту.
 
Publisher К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2016.
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
ukraine
 
Identifier http://eprints.zu.edu.ua/23947/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf
Долинська, Л. В. and Стахова, О. О. (2016) Ціннісні орієнтації як психологічний механізм розвитку професійної самосвідомості майбутнього вчителя початкових класів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: Збірник наукових праць. (3). pp. 224-231.