Priority fields of teachers’ professional development in terms of open education worldwide
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/706101/
|
|
Title |
Priority fields of teachers’ professional development in terms of open education worldwide
Пріоритетні галузі професійного розвитку вчителів в умовах відкритої освіти по всьому світу |
|
Creator |
Avshenyuk, Nataliya
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
The article is devoted to the problem of teachers’ professional development within the concept of “open educational resources”. The author analyzes the project “Massive Open Online Courses” (MOOC) as one of the modern achievements in the area of information and communication technology (ICT) for the development of adult education, namely teachers’ professional development in the context of globalization. It has been determined that MOOC is an innovative form of free distance learning, which is represented by full-fledged interactive training courses based on open access to the Internet for the simultaneous participation of a large number of people. Conceptual bases of creation and functioning MOOC, which are based on two key principles of the theory of learning organization – Cognitive behaviorism and Connectivism have been characterized. It has been found out that most of the discussions developed around the main implementation problems of MOOC are: the presence of two different types of MOOC; the role of the teacher in MOOC; participation of students in MOOC; understanding and use of “mass” in MOOC; tracking the border between openness of MOOC and control over their quality. The analysis of the contemporary MOOC platforms shows that the most popular pedagogical-oriented courses are: the development of students’ thinking; e-learning and digital culture; schools: history of school education, educational policy; how to become a developer of blended learning technologies as well as development of educational technologies. Статтю присвячено проблемі професійного розвитку вчителів в рамках концепція "відкритих освітніх ресурсів». Автор аналізує проект "Масивний Відкриті Онлайн курси "(Mooc) в якості одного з сучасних досягнень в області інформаційні та комунікаційні технології (ІКТ) для розвитку освіти дорослих, а саме: підвищення кваліфікації вчителів в контексті глобалізації. Це було Встановлено, що Mooc є інноваційною формою вільного дистанційного навчання, яка в особі повноцінних інтерактивних навчальних курсів на основі відкритого доступу до Інтернет для одночасної участі великої кількості людей. концептуальні засади створення і функціонування Mooc, які засновані на двох ключових принципах теорії навченою організації - пізнавальний біхевіоризм і Connectivism були охарактеризовані. Було виявлено, що більшість дискусій розвивалася навколо основної проблеми реалізації з Mooc є: наявність двох різних типів Mooc; Роль вчителя в Mooc; участь студентів в Mooc; розуміння і використання "Масовість" в Mooc; відстеження кордону між відкритості Mooc і контролю над їх якість. Аналіз сучасних Mooc платформ показує, що найбільш популярні курси педагогічні-орієнтовані є: розвиток мислення учнів; електронного навчання і цифрова культура; школи: історія шкільної освіти, освітньої політики; як стати розробник змішаних технологій навчання, а також розвиток освітніх технології. |
|
Publisher |
Хмельницький національний університет
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/706101/1/%5B%5D%20Priority%20Fields%20of%20Teachers%E2%80%99%20Professional%20Development%20in%20Terms%20of%20Open%20Education%20Worldwide.pdf
- Avshenyuk, Nataliya (2016) Priority fields of teachers’ professional development in terms of open education worldwide Comparative Professional Pedagogy, 4 (6). pp. 15-19. ISSN 2308-4081 |
|