PROBLEM OF COMPETENCE DEVELOPMENT OF PEDAGOGICAL EMPLOYEES ON THE USE OF WEB-ORIENTED AND MULTIMEDIA TECHNOLOGIES IN PEDAGOGICAL THEORY AND PRACTICE
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
PROBLEM OF COMPETENCE DEVELOPMENT OF PEDAGOGICAL EMPLOYEES ON THE USE OF WEB-ORIENTED AND MULTIMEDIA TECHNOLOGIES IN PEDAGOGICAL THEORY AND PRACTICE
ПРОБЛЕМА РАЗВИТИЯ КОМПЕТЕНТНОСТИ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ РАБОТНИКОВ ПО ИСПОЛЬЗОВАНИЮ WEB-ОРИЕНТИРОВАННЫХ И МУЛЬТИМЕДИЙНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ТЕОРИИ И ПРАКТИКЕ ПРОБЛЕМА РОЗВИТКУ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ З ВИКОРИСТАННЯ WEB-ОРІЄНТОВАНИХ І МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ І ПРАКТИЦІ |
|
Creator |
Kovalenko, Valentyna V.
|
|
Subject |
competence of pedagogical employees; web-oriented technologies; multimedia technology; ICT; pupils of primary school; social competence
компетентность педагогических работников; web-ориентированные технологии; мультимедийные технологии; ИКТ ученики начальной школы; социальная компетентность компетентність педагогічних працівників; web-орієнтовані технології; мультимедійні технології; ІКТ; учні початкової школи; соціальна компетентність |
|
Description |
In the article it is investigated the problem of preparation of pedagogical employees to the use of web-oriented and multimedia technology in primary school, as well as analyzed the dissertation researches in this area. It is proved the importance of competence development of pedagogical employees with the use of web-oriented and multimedia technologies while working with primary school pupils. The competence criteria of pedagogical employees with the use of web-oriented and multimedia technologies for the formation of social competence of primary school pupils were determined.
В публикации осуществлен анализ проблемы подготовки педагогических работников к использованию web-ориентированных и мультимедийных технологий в начальной школе, проанализированы диссертационные исследования в этом направлении. Обоснована актуальность развития компетентности педагогов по использованию web-ориентированных и мультимедийных технологий в работе с учениками начальной школы. Описаны критерии (ценностно-мотивационный; организационно-деятельностный; оценочно-рефлексивный) компетентности педагогических работников по использованию web-ориентированных и мультимедийных технологий для формирования социальной компетентности учеников начальной школы. У публікації досліджено проблему підготовки педагогічних працівників з використання web-орієнтованих і мультимедійних технологій у початковій школі, проаналізовано дисертаційні дослідження у цьому напрямі. Доведено важливість розвитку компетентності педагогічних працівників з використання web-орієнтованих і мультимедійних технологій у роботі з учнями початкової школи. Визначено критерії (ціннісно-мотиваційний; організаційно-діяльнісний; оціночно-рефлексивний) компетентності педагогічних працівників з використання web-орієнтованих і мультимедійних технологій для формування соціальної компетентності учнів початкової школи. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-02-27
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article — рецензируемая статья — рецензована стаття — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1541
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 57, No 1 (2017); 189-206
Информационные технологии и средства обучения; Vol 57, No 1 (2017); 189-206 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 189-206 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 189-206 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1541/1138
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Valentyna V. Kovalenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|