Record Details

PROBLEM OF COMPETENCE DEVELOPMENT OF PEDAGOGICAL EMPLOYEES ON THE USE OF WEB-ORIENTED AND MULTIMEDIA TECHNOLOGIES IN PEDAGOGICAL THEORY AND PRACTICE

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title PROBLEM OF COMPETENCE DEVELOPMENT OF PEDAGOGICAL EMPLOYEES ON THE USE OF WEB-ORIENTED AND MULTIMEDIA TECHNOLOGIES IN PEDAGOGICAL THEORY AND PRACTICE
ПРОБЛЕМА РАЗВИТИЯ КОМПЕТЕНТНОСТИ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ РАБОТНИКОВ ПО ИСПОЛЬЗОВАНИЮ WEB-ОРИЕНТИРОВАННЫХ И МУЛЬТИМЕДИЙНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ТЕОРИИ И ПРАКТИКЕ
ПРОБЛЕМА РОЗВИТКУ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ З ВИКОРИСТАННЯ WEB-ОРІЄНТОВАНИХ І МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ І ПРАКТИЦІ
 
Creator Kovalenko, Valentyna V.
 
Subject competence of pedagogical employees; web-oriented technologies; multimedia technology; ICT; pupils of primary school; social competence
компетентность педагогических работников; web-ориентированные технологии; мультимедийные технологии; ИКТ ученики начальной школы; социальная компетентность
компетентність педагогічних працівників; web-орієнтовані технології; мультимедійні технології; ІКТ; учні початкової школи; соціальна компетентність
 
Description In the article it is investigated the problem of preparation of pedagogical employees to the use of web-oriented and multimedia technology in primary school, as well as analyzed the dissertation researches in this area. It is proved the importance of competence development of pedagogical employees with the use of web-oriented and multimedia technologies while working with primary school pupils. The competence criteria of pedagogical employees with the use of web-oriented and multimedia technologies for the formation of social competence of primary school pupils were determined.
В публикации осуществлен анализ проблемы подготовки педагогических работников к использованию web-ориентированных и мультимедийных технологий в начальной школе, проанализированы диссертационные исследования в этом направлении. Обоснована актуальность развития компетентности педагогов по использованию web-ориентированных и мультимедийных технологий в работе с учениками начальной школы. Описаны критерии (ценностно-мотивационный; организационно-деятельностный; оценочно-рефлексивный) компетентности педагогических работников по использованию web-ориентированных и мультимедийных технологий для формирования социальной компетентности учеников начальной школы.
У публікації досліджено проблему підготовки педагогічних працівників з використання web-орієнтованих і мультимедійних технологій у початковій школі, проаналізовано дисертаційні дослідження у цьому напрямі. Доведено важливість розвитку компетентності педагогічних працівників з використання web-орієнтованих і мультимедійних технологій у роботі з учнями початкової школи. Визначено критерії (ціннісно-мотиваційний; організаційно-діяльнісний; оціночно-рефлексивний) компетентності педагогічних працівників з використання web-орієнтованих і мультимедійних технологій для формування соціальної компетентності учнів початкової школи.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-02-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1541
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 57, No 1 (2017); 189-206
Информационные технологии и средства обучения; Vol 57, No 1 (2017); 189-206
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 189-206
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 189-206
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1541/1138
 
Rights Copyright (c) 2017 Valentyna V. Kovalenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0