MULTIMEDIA COMPUTER SOFTWARE FOR THE PROFESSIONAL TRAINING OF PROSPECTIVE SPECIALISTS IN FOREIGN LANGUAGES FOR PRESCHOOL AND PRIMARY EDUCATION
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
MULTIMEDIA COMPUTER SOFTWARE FOR THE PROFESSIONAL TRAINING OF PROSPECTIVE SPECIALISTS IN FOREIGN LANGUAGES FOR PRESCHOOL AND PRIMARY EDUCATION
МУЛЬТИМЕДИЙНЫЕ ПРОГРАММНЫЕ СРЕДСТВА В ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКЕ БУДУЩЕГО СПЕЦИАЛИСТА ПО ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ В ДОШКОЛЬНОМ И НАЧАЛЬНОМ ОБРАЗОВАНИИ МУЛЬТИМЕДІЙНІ ПРОГРАМНІ ЗАСОБИ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ІНОЗЕМНИХ МОВ У ДОШКІЛЬНІЙ ТА ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ |
|
Creator |
Karpenko, Yevgeniia M.
|
|
Subject |
multimedia computer software; prospective philology teacher; principal characteristics; possibilities; sound effects; animation; graphics; multimedia
мультимедийные компьютерные программные средства; будущий учитель иностранных языков начального звена; анимация; звуковые эффекты; графика; мультимедиа мультимедійні комп’ютерні програмні засоби; майбутній учитель іноземних мов початкової ланки; анімація; звукові ефекти; графіка; мультимедія |
|
Description |
The article deals with possible ways of phasing the use of multimedia software in the process of training of the prospective specialists in foreign languages in preschool and primary education, which correspond to innovative educational trends. The task of the teacher is to build a learning process so that the children were interested. The author analyzes the concept of multimedia software and suggests possible ways of gradual formation of skills of using multimedia software for the prospective specialists in foreign languages in preschool and primary education. This will allow prospective teachers to use self-made educational material and maximize the teaching effect.
В статье рассматриваются возможные пути поэтапного использования мультимедийных программных средств в процессе профессиональной подготовки будущего специалиста по иностранным языкам начального звена, которые соответствуют инновационным образовательным тенденциям. Задачей учителя является построить учебный процесс таким образом, чтобы детям было интересно. Автор анализирует понятие мультимедийных программных средств и предлагает возможные пути поэтапного формирования умений использования мультимедийных программных средств будущими специалистами по иностранным языкам начального звена. Это позволит будущему учителю самостоятельно скомпоновать учебный материал, чтобы добиться максимального учебного эффекта. У статті розглядаються можливі шляхи поетапного використання мультимедійних комп'ютерних програмних засобів у процесі фахової підготовки майбутнього фахівця з іноземних мов початкової ланки, які відповідають інноваційним освітнім тенденціям. Завданням учителя є побудувати навчальний процес, зокрема так, щоб дітям було цікаво. Автор аналізує поняття мультимедійних комп'ютерних програмних засобів і пропонує можливі шляхи поетапного формування умінь використання мультимедійних комп'ютерних програмних засобів майбутніми вчителями іноземних мов початкової ланки. Це надасть можливість майбутньому вчителю самостійно скомпонувати навчальний матеріал, щоб домогтися максимального навчального ефекту. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-02-27
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — Peer-reviewed Article — рецензируемая статья — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1513
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 57, No 1 (2017); 50-55
Информационные технологии и средства обучения; Vol 57, No 1 (2017); 50-55 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 50-55 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 50-55 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1513/1130
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Yevgeniia M. Karpenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|