THE PROBLEM OF ASSESSMENT OF EDUCATIONAL PROCESS RESULTS IN AN OPEN INFORMATION-EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR TEACHING STUDENTS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE PROBLEM OF ASSESSMENT OF EDUCATIONAL PROCESS RESULTS IN AN OPEN INFORMATION-EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR TEACHING STUDENTS
ПРОБЛЕМА ОЦЕНИВАНИЯ РЕЗУЛЬТАТОВ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА В ОТКРЫТОЙ ИНФОРМАЦИОННО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЕ ОБУЧЕНИЯ УЧАЩИХСЯ ПРОБЛЕМА ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ВІДКРИТОМУ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ НАВЧАННЯ УЧНІВ |
|
Creator |
Sokolyuk, Oleksandra M.
|
|
Subject |
—
оценивание; таксономия; открытая информационно-образовательная середа; когнитивные действия; результаты образовательного процесса оцінювання; таксономія педагогічних цілей; відкрите інформаційно-освітнє середовище; когнітивні процеси; результати освітнього процесу |
|
Description |
Information and communication technologies, techniques and tools of information and communication networks in conjunction with teacher training technologies contribute to the formation and development of open information-educational environment of students learning, creating new solutions that may affect the basic processes in the educational system: the transfer and assimilation of knowledge and skills , fixation of achievements, assessing the quality of training, the establishment of motivation and self-knowledge. The paper studies the problem of assessing the results of the educational process in an open information-educational environment of students' learning, fixing and measurement of which may be within a particular taxonomic model.
Информационно-коммуникационные технологи, технологии и средства информационно-коммуникационных сетей в сочетании с педагогическими технологиями обучения способствуют формированию и развитию открытой информационно-образовательной среды обучения учащихся, формируя новые решения, которые могут влиять на базовые процессы в образовательной системе: передачу и усвоение знаний и навыков, фиксацию достижений, оценку качества обучения, создание мотивации и самопознания. В статье исследована проблема оценки результатов образовательного процесса в открытой информационно-образовательной среде обучения учащихся, фиксация и измерение которых возможны в рамках определенной таксономической модели. Інформаційно-комунікаційні технології, технології й засоби інформаційно-комунікаційних мереж у поєднанні з педагогічними технологіями навчання сприяють формуванню і розвитку відкритого інформаційно-освітнього середовища навчання учнів, формуючи нові рішення, які можуть впливати на базові процеси в освітній системі: передачу і засвоєння знань і навичок, фіксацію досягнень, оцінку якості навчання, створення мотивації і самопізнання. У статті досліджено проблему оцінювання результатів освітнього процесу у відкритому інформаційно-освітньому середовищі навчання учнів, фіксація і вимірювання яких можливі в рамках певної таксономічної моделі. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-02-27
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття аналіз стану дослідження проблеми у наукових публікаціях; аналіз таксономій педагогічних цілей, певних таксономічних моделей; теоретичних передумов включення засобів ІКМ у діючі моделі організації навчання учнів Peer-reviewed Article — рецензируемая статья — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1569
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 57, No 1 (2017); 25-37
Информационные технологии и средства обучения; Vol 57, No 1 (2017); 25-37 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 25-37 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 25-37 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1569/1143
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Oleksandra M. Sokolyuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|