Record Details

IRANIAN LEARNERS’ PERCEPTIONS OF THE IMPACT OF TECHNOLOGY-ASSISTED INSTRUCTION ON THEIR ENGLISH AURAL/ORAL SKILLS

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title IRANIAN LEARNERS’ PERCEPTIONS OF THE IMPACT OF TECHNOLOGY-ASSISTED INSTRUCTION ON THEIR ENGLISH AURAL/ORAL SKILLS
ВОСПРИЯТИЕ ИРАНСКИХ СТУДЕНТОВ ТЕХНОЛОГИЧЕСКИ ПОДДЕРЖИВАЮЩЕГО ОБУЧЕНИЯ НАПРАВЛЕННОГО НА РАЗВИТИЕ ИХ СЛУХОВЫХ И УСТНЫХ НАВЫКОВ
СПРИЙНЯТТЯ ІРАНСЬКИМИ СТУДЕНТАМИ НАВЧАННЯ З ТЕХНОЛОГІЧНОЮ ПІДТРИМКОЮ СПРЯМОВАНОГО НА РОЗВИТОК ЇХ СЛУХОВИХ ТА УСНИХ НАВИЧОК
 
Creator Souzanzan, Rozi
Bagheri, Mohammad Sadegh
 
Subject ICTs; Instagram; Iranian EFL Learners; Listening Comprehension; Podcasts; Skype; Speaking Ability; Technology-Assisted Instruction; YouTube
ИКТ; Instagram; иранские студенты EFL; аудирование; подкасты; Skype; способность говорить; преподавание с технологической поддержкой; YouTube
ІКТ; Instagram; іранські студенти EFL; аудіювання; подкасти; Skype; здатність говорити; викладання з технологічною підтримкою; YouTube
 
Description The present study aimed to investigate the perceptions of Iranian English as Foreign Language (EFL) learners regarding the impact of technology-assisted instruction through the utilization of Information and Communication Technologies (ICTs) on their listening comprehension and speaking ability. To this end, eighty Iranian EFL learners whose age range was between twenty to thirty five took part in the study. They were randomly divided into four groups and were exposed to technology-assisted instruction on their course-related contents through different ICTs as their out-of-class activities for one hour per week during two and a half months. The ICTs which were the focus of this study included: Podcasts, YouTube, Skype, and Instagram. The analysis of the participants’ answers indicated that the majority of them (83.8%) were positive toward technology-assisted instruction. In addition, 80% of them tended to use ICTs for their future language learning purposes.
Настоящее исследование направлено на изучение восприятия иранскими студентами, изучающих английский язык как иностранный (EFL - English as a Foreign Language), обучения с технологической поддержкой, используя информационно-коммуникационные технологии (ИКТ), направленного на развитие их слухового восприятия и способность говорить. С этой целью, в исследовании приняли участие восемьдесят иранских учащихся EFL возрастом от двадцати до тридцати пяти лет. Они были случайным образом разделены на четыре группы и проходили обучение с поддержкой технологий соответствующее их учебной программе, используя различные ИКТ во время их внеклассной деятельности в течение одного часа в неделю, на протяжении двух с половиной месяцев. ИКТ, которые были использованы в данном исследовании, включали: подкасты, YouTube, Skype и Instagram. Анализ ответов участников исследования показал, что большинство из них (83,8%) положительно оценили технологически насыщенный процесс обучения. Кроме того, 80% студентов и в дальнейшем используют ИКТ для изучения языка.
Дослідження спрямоване на проведення аналізу із сприйняття іранськими студентами, які вивчають англійську мову як іноземну (EFL - English as a Foreign Language), навчання з технологічною підтримкою, використовуючи інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), спрямованого на розвиток їх слухового сприймання і здатність говорити. З цією метою у дослідженні взяли участь вісімдесят іранських студентів EFL віком від двадцяти до тридцяти п'яти років. Вони були випадковим чином розділені на чотири групи, які проходили навчання з підтримкою технологій відповідно до їх учбових програм, використовуючи різні ІКТ під час їх позакласної діяльності протягом однієї години на тиждень, терміном двох з половиною місяців. ІКТ, які були використані в даному дослідженні, включали: подкасти, YouTube, Skype та Instagram. Аналіз відповідей учасників дослідження показав, що більшість з них (83,8%) позитивно оцінили технологічно насичений процес навчання. Крім того, 80% студентів і надалі використовують ІКТ для вивчення мови.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-02-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1537
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 57, No 1 (2017); 126-138
Информационные технологии и средства обучения; Vol 57, No 1 (2017); 126-138
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 126-138
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 126-138
2076-8184
 
Language eng
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1537/1135
 
Rights Copyright (c) 2017 Rozi Souzanzan, Mohammad Sadegh Bagheri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0