TECHNOLOGY OF THE DIDACTIC ENGINEERING OF THE IT-DISCIPLINES IN THE HIGH SCHOOL
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
TECHNOLOGY OF THE DIDACTIC ENGINEERING OF THE IT-DISCIPLINES IN THE HIGH SCHOOL
ТЕХНОЛОГИЯ ДИДАКТИЧЕСКОГО КОНСТРУИРОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННО-ТЕХНОЛОГИЧЕСКИХ ДИСЦИПЛИН В ВЫСШЕЙ ШКОЛЕ ТЕХНОЛОГІЯ ДИДАКТИЧНОГО КОНСТРУЮВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ВИЩІЙ ШКОЛІ |
|
Creator |
Tykhonova, Tetiana V.
|
|
Subject |
information technology education; information technology academic discipline; didactic engineering; informatics product
информационно-технологическое образование; информационно-технологическая учебная дисциплина; дидактическое конструирование; информатический продукт інформаційно-технологічна освіта; інформаційно-технологічна навчальна дисципліна; інформатична компетентність; дидактичне конструювання; інформатичний продукт |
|
Description |
Didactic engineering of information technology disciplines is the technological activity of the teacher on the design, development and implementation of the learning process effective result-centre didactic system of teaching information technology. The process of didactic engineering consists of three stages: the stage of determining the learning goals and designing the content of the discipline; stage of development of didactic system discipline; stage of didactic analysis and correction of the contents of discipline. The aim of the article is to describe didactic design technologies as practical advice for teachers of high school to develop training and work programs of certain information technology disciplines.
Дидактическое конструирование информационно-технологических дисциплин – это технологическая деятельность преподавателя по проектированию, разработке и реализации учебном процессе эффективной результатоцентрированной дидактической системы обучения информационных технологий. Процесс дидактического конструирования состоит из трех стадий: стадия определения целей обучения и проектирования содержания дисциплины; стадия разработки дидактической системы дисциплины; стадия дидактического анализа и корректирования содержания дисциплины. Целью статьи является описание технологии дидактического конструирования как практических рекомендаций преподавателям высшей школы, разрабатывающим учебные и рабочие программы определенных информационно-технологических дисциплин. Дидактичне конструювання інформаційно-технологічних дисциплін – це технологічна діяльність викладача з проектування, розробки та реалізації у навчальному процесі ефективної результатоспрямованої дидактичної системи навчання інформаційних технологій. Процес дидактичного конструювання складається з трьох стадій: стадія визначення цілей навчання і проектування змісту дисципліни; стадія розробки дидактичної системи дисципліни; стадія дидактичного аналізу і коригування змісту дисципліни. Метою статті є опис технології дидактичного конструювання як практичних рекомендацій викладачам вищої школи, що розробляють навчальні й робочі програми певних інформаційно-технологічних дисциплін. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-02-27
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття Методологія рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1502
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 57, No 1 (2017); 139-153
Информационные технологии и средства обучения; Vol 57, No 1 (2017); 139-153 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 139-153 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 139-153 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1502/1128
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Tetiana V. Tykhonova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|