Record Details

Напрями розвитку педагогічної теорії та її вплив на методику викладання української літератури в загальноосвітніх навчальних закладах другої половини ХХ-початку ХХІ століття

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705613/
http://science.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/2014/03/ Збірник-16.pdf
 
Title Напрями розвитку педагогічної теорії та її вплив на методику викладання української літератури в загальноосвітніх навчальних закладах другої половини ХХ-початку ХХІ століття
Areas of Development Pedagogical Theory and its influence on the methods of teaching Ukrainian literature in secondary schools during the second part of XXth – beginning of XXIst century
 
Creator Яценко, Таміла Олексіївна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
82 Literature
 
Description У статті розкриваються основні педагогічні передумови перспективного розвитку предметної дидактики – методики навчання української літератури. Автор зосереджується на загальнонавчальних принципах та провідних напрямах педагогічної науки, що зумовлюють ключові тенденції розвитку методичної думки на сучасному етапі.
Basic pedagogical pre-conditions of perspective development of subject didactics that is methods of Ukrainian Literature studies is analyzed in the article. The author is concentrated on general education principles and leading directions of pedagogical science, which predetermine key progress of methodical idea trends on the modern stage.
 
Publisher К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705613/1/%D0%9D%D0%B0%D0%BF%D1%80%D1%8F%D0%BC%D0%B8%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D1%82%D0%B5%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%97%20.pdf
- Яценко, Таміла Олексіївна (2014) Areas of Development Pedagogical Theory and its influence on the methods of teaching Ukrainian literature in secondary schools during the second part of XXth – beginning of XXIst century Збірник наукових праць "Педагогічна освіта: теорія і практика", 1 (16). pp. 214-219. ISSN 2309-9763