Record Details

Виховний ідеал у педагогічному епістолярії І. Вишенського, І. Котляревського та Г. Сковороди

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705529/
http://nbuv.gov.ua/UJRN/VZhDU_2013_5_10
 
Title Виховний ідеал у педагогічному епістолярії І. Вишенського, І. Котляревського та Г. Сковороди
Воспитательный идеал в педагогическом эпистолярии И. Вишенского, И. Котляревского, Г. Сковороды.
The Educational Ideal in the I. Vyshens'kyi, I. Kotliarevs'kyi, G. Skovoroda's Pedagogical Epistolary.
 
Creator Єршова, Людмила Михайлівна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
92 Biographical studies. Genealogy. Heraldry. Flags
 
Description У статті обґрунтовано методологічні засади дослідження педагогічного епістолярію як самостійного історико-педагогічного джерела. Запропоновано аналіз теоретичних та емпіричних пошуків виховного ідеалу, відображених у листах І. Вишенського, І. Котляревського та Г. Сковороди. З’ясовано особливості уявлень української інтелектуальної еліти ХVІІІ ст. про виховний ідеал та анти-ідеал особистості. У листах І. Вишенського виховний ідеал постає як процес створення ефективних умов для розвитку взірцевих людських чеснот, у Г. Сковороди – як кінцева мета виховання – сформована в ''сродній праці'' гармонійно і всебічно розвинена щаслива особистість; у І. Котляревського – як людина, що є предметом і суб’єктом педагогічних упливів, квінтесенцією уявлень про особистісне й суспільне благо.
В статье изложены методологические основы исследования педагогического эпистолярия как самостоятельного историко-педагогического источника. Предложен анализ теоретических и эмпирических поисков воспитательного идеала, отображенных в письмах И. Вишенского, И. Котляревского и Г. Сковороды. Выяснены особенности представлений украинской интеллектуальной элиты ХVІІІ ст. о воспитательном идеале и анти-идеале личности. В письмах И. Вишенского воспитательный идеал представлен как процесс создания эффективных условий для развития образцовых человеческих добродетелей, у Г. Сковороды – как конечная цель воспитания – сформированная в "сродном труде" гармонично и всесторонне развитая счастливая личность; у И. Котляревского – как человек, который является предметом и субъектом педагогических воздействий, квинтэссенцией представлений о личностном и общественном благе.
The article presents the methodological bases of the pedagogical epistolary research as an independent historical and pedagogical source. The analysis of the theoretical and empirical searches of the educational ideal, displayed in the correspondence by I. Vyshens'kyi, Kotliarevs'kyi and G. Skovoroda, is proposed. The peculiarities of the Ukrainian intellectual elite's ideas in the XVIII century about the educational ideal and antiideal of a personality are clarified. In I. Vyshenskyi's letters the educational ideal is presented as a process of creating the effective conditions for the development of model human virtues, in G. Skovoroda's letters – as the final purpose of education that is in the formation by means of the "related work" a harmoniously and comprehensively developed happy person; in I. Kotliarevs'kyi's letters – as a person who is the object and the subject of pedagogical influences, the quintessential representation of the personal and the public good.
 
Publisher Житомирський державний університет ім. І.Я. Франка
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705529/1/VZhDU_2013_5_71.pdf
- Єршова, Людмила Михайлівна (2013) The Educational Ideal in the I. Vyshens'kyi, I. Kotliarevs'kyi, G. Skovoroda's Pedagogical Epistolary. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка, 5 (71). pp. 42-47. ISSN 2076-6173