Високий рівень ІК-компетентності вчителя – запорука цифрової грамотності учнів (досвід Великої Британії)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/705520/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1534/1113 |
|
Title |
Високий рівень ІК-компетентності вчителя – запорука цифрової грамотності учнів (досвід Великої Британії)
High level of teacher’s IC-competency - key to improving the students’ digital literacy (Great Britain experience) |
|
Creator |
Малицька, І.Д.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc. 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розглядаються підходи до оцінювання ІК-компетентності вчителя, адміністратора та директора школи Великої Британії. Зазначається, що процес оцінювання спирається на державні освітні стандарти, регулюючи документи, а також «Модель для атестації штату і політики з професійної кваліфікації школи», що розроблена і рекомендована освітніми інституціями разом з Департаментом освіти Великої Британії. Описані методи оцінювання ІК-компетентності вчителя, а також найбільш визнані інструменти: Atomic Learning, Future Learn, TES Global, мережі Computer at School і Network of Excellence.
In the article the approaches to the teacher’s, administrator’s and head teacher’s IC-competency assessment in Great Britain are considered. It is noted that the assessment process is based on the national standards, regulatory documents, as well as the “Model staff appraisal and capability policy”, developed and recommended by the educational institutions together with the Department of Education of Great Britain. There are described methods for the teacher’s IC-competency assessment, as well as the most recognized tools: Atomic Learning, Future Learn, TES Global, Network Computer at School and the Network of Excellence and etc. |
|
Publisher |
Інститут інформаційних технологій і заслбів навчання НАПН України
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/705520/1/1534-6072-1-CE%20-1-.pdf
- Малицька, І.Д. (2016) High level of teacher’s IC-competency - key to improving the students’ digital literacy (Great Britain experience) Information Technologies and Learning Tools, 6 (56). pp. 164-175. ISSN 2076-8184 |
|