Record Details

Громадсько-активна школа – одна з ефективних моделей навчального закладу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705504/
 
Title Громадсько-активна школа – одна з ефективних моделей навчального закладу
Общественно-активная школа – одна из эффективных моделей ученого заведения
Community schools - one of the most effective models of educational institution
 
Creator Попович, Л.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description у статті розкрито проблеми громадсько-активної школи (ГАШ) як ефективної моделі навчального закладу, деякі аспекти управління ГАШ в Київській області, вплив діяльності громадсько-активної школи на розвиток громади, ефективними формами підвищення управлінської компетентності керівників ГАШ – творчі групи, тренінги, дискусії.
в статье раскрыто проблемы общественно-активной школы (ОАШ) как эффективной модели учебного заведения, некоторые аспекты управления ОАШ в Киевской области, влияние деятельности общественно-активной школы на развитие общины, эффективными формами повышения управленческой компетентности руководителей ОАШ - творческие группы, тренинги, дискуссии.
The paper reveals the problems of public-active school (PAS) as an effective model for education institutions, some aspects of the management of PAS in Kiev reqion, the impact of the activities of community schools in community development , effective forms of improvinq the manaqerial competence of the PAS staff – creative groups, training, discussion.
 
Publisher ФОП Цьома С.П.
 
Date 2016
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705504/1/Popovich_tezykonf._1.pdf
- Попович, Л.М. (2016) Community schools - one of the most effective models of educational institution In: Освітні інновації:філософія, психологія, педагогіка: матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції ФОП Цьома С.П., м. Суми, Україна, pp. 210-213. ISBN 978-617-7487-08-0