Основні характеристики комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/705424/
http://visnyk.zu.edu.ua/pdf/visnyk86_pedagog.pdf |
|
Title |
Основні характеристики комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти
Основные характеристики компьютерно ориентированной учебной среды заведения последипломного педагогического образования Main Characteristics of Computer-Oriented Learning Environment at the Institute of Postgraduate Pedagogical Education |
|
Creator |
Колос, К.Р.
Грабовський, П.П. |
|
Subject |
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті визначено термін "комп’ютерно орієнтоване навчальне середовище закладу післядипломної педагогічної освіти", описано особливості та виділено компоненти комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти, виокремлено суб’єкти й об’єкти процесу його стандартизації; встановлено доцільність формування та подальшого розвитку зазначеного середовища, а також його місце у системі освіти впродовж життя. В статье определен термин ''компьютерно ориентированная учебная среда заведения последипломного педагогического образования'', описаны особенности и выделены компоненты компьютерно ориентированной учебной среды заведения последипломного педагогического образования, субъекты и объекты процесса ее стандартизации; установлена целесообразность формирования и дальнейшего развития указанной среды, а также ее место в системе образования на протяжении жизни. The research deals with the urgent need for modernization of Continuing Education in Ukraine, in which a special role of the postgraduate pedagogical education is outlined. As the title implies the article describes such concepts as ''environment'', ''learning environment'', moreover the authors define the concept of ''computeroriented learning environment of the Institute of Postgraduate Pedagogical Education''. The fact that it is a controlled constructed space, in which the teaching and learning process with the use of information and communication technologies and which created necessary and sufficient conditions for the participants on the effective implementation of the training of teachers is stressed. It is reported that pedagogically balanced selection of information and communication technologies are effectively used in the organization and conduct of teaching and learning process in the establishment of postgraduate education. It is spoken in detail about psycho-pedagogical conditions of management of the professional development of teachers; social conditions in institutions of postgraduate education; the relationship of students, academic and administrative staff of institutions of postgraduate education. It draws our attention to the features and components of clearly defined the computer-oriented learning environment of the Institute of Postgraduate Pedagogical Education, isolated entities and the objects of its standardization process; the expediency development of computer-oriented learning environment. |
|
Publisher |
Житомирський державний університет імені Івана Франка
Житомирский государственный университет имени Ивана Франко Zhytomyr Ivan Franko State University |
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/705424/1/Kolos_Grabovsky.pdf
- Колос, К.Р. and Грабовський, П.П. (2016) Main Characteristics of Computer-Oriented Learning Environment at the Institute of Postgraduate Pedagogical Education Zhytomyr Ivan Franko State University Journal, 4 (86). pp. 75-80. ISSN 2076-6173 |
|