Record Details

Рекомендації з використання web-орієнтованих засобів у навчанні алгебри і початків аналізу у старшій школі

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705382/
http://lib.iitta.gov.ua/166216/
 
Title Рекомендації з використання web-орієнтованих засобів у навчанні алгебри і початків аналізу у старшій школі
Recommendations for the use of web-oriented tools in teaching algebra and analysis starts in high school
 
Creator Попель, М.В.
Новицька, Н.С.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
51 Mathematics
 
Description Основна відмінність дошкільника від школяра це: навчальна мотивація. Тому вважається, що будь-яке навчання буде сприйматись учнем автоматично. Якщо ж цей факт відсутній, вважається, що навчальну мотивацію слід створити. Насправді ж, в учня завжди є навчальна мотивація, але вона може бути направлена не в те русло, яке потрібно вчителеві. Тобто вона спрямована не на те, що потрібно вивчати в даний момент.
The main difference from preschool student is: educational motivation. Therefore, it is believed that any student learning will be perceived automatically. If this fact is not considered that training should create motivation. In fact, a student's learning is always a motivation, but it can not be directed in that direction, you want the teacher. That is, it does not focus on what you want to study at the moment.
 
Publisher ІІТЗН НАПН України
 
Date 2016
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705382/1/NovytskaNS_259_1458750381_file.pdf
- Попель, М.В. and Новицька, Н.С. (2016) Recommendations for the use of web-oriented tools in teaching algebra and analysis starts in high school In: Звітна наукова конференція Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України: матеріали наукової конференції ІІТЗН НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 195-198.