Рекомендації з використання web-орієнтованих засобів у навчанні алгебри і початків аналізу у старшій школі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/705382/
http://lib.iitta.gov.ua/166216/ |
|
Title |
Рекомендації з використання web-орієнтованих засобів у навчанні алгебри і початків аналізу у старшій школі
Recommendations for the use of web-oriented tools in teaching algebra and analysis starts in high school |
|
Creator |
Попель, М.В.
Новицька, Н.С. |
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education 51 Mathematics |
|
Description |
Основна відмінність дошкільника від школяра це: навчальна мотивація. Тому вважається, що будь-яке навчання буде сприйматись учнем автоматично. Якщо ж цей факт відсутній, вважається, що навчальну мотивацію слід створити. Насправді ж, в учня завжди є навчальна мотивація, але вона може бути направлена не в те русло, яке потрібно вчителеві. Тобто вона спрямована не на те, що потрібно вивчати в даний момент.
The main difference from preschool student is: educational motivation. Therefore, it is believed that any student learning will be perceived automatically. If this fact is not considered that training should create motivation. In fact, a student's learning is always a motivation, but it can not be directed in that direction, you want the teacher. That is, it does not focus on what you want to study at the moment. |
|
Publisher |
ІІТЗН НАПН України
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/705382/1/NovytskaNS_259_1458750381_file.pdf
- Попель, М.В. and Новицька, Н.С. (2016) Recommendations for the use of web-oriented tools in teaching algebra and analysis starts in high school In: Звітна наукова конференція Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України: матеріали наукової конференції ІІТЗН НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 195-198. |
|