Особливості регулятивної сфери у школярів з різними навчальними досягненнями
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/705335/
|
|
Title |
Особливості регулятивної сфери у школярів з різними навчальними досягненнями
Features of the regulatory sphere of pupils with different educational achievements |
|
Creator |
Петренко, Ірина Володимірівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У запропонованому посібнику розглянуто питання, пов’язані зі становленням регулятивної сфери учнів. Розкрито взаємозв’язки між особистісними регулятивними детермінантами і рівнем навчальної успішності школярів. Обґрунтовано наявність конструктивних і деструктивних тенденцій у розвитку регулятивної сфери учнів з різними навчальними досягненнями. Запропоновано методичний інструментарій для вивчення і коригування регулятивної системи учнів молодшого шкільного й раннього підліткового віку та проаналізовано ефективність його впливу на становлення саморегуляції довільної активності у школярів. Адресовано викладачам психології та студентам ВНЗ педагогічного профілю, слухачам системи післядипломної педагогічної освіти, практичним психологам і вчителям загальноосвітніх навчальних закладів, а також усім, хто цікавиться проблемами саморегуляції довільної активності школяра. The proposed manual deals with issues related to the formation of the regulatory sphere of pupils. The relationships between regulatory determinants of personality and level of academic success of learners have been revealed. The existence of the constructive and destructive trends the regulatory sphere of schoolchildren with the different learning achievements have been justified. Methodological tools for studying and adjusting regulatory system pupils of primary school and early adolescence have been proposed. Effectiveness analysis of its impact on the development of self-regulation of voluntary activity in schoolchildren carried out. Addressed to lecturers of psychology and students of pedagogical universities, students of postgraduate education, practical psychologists and teachers of secondary schools, as well as everyone who is interest the problems of voluntary self-regulation activity of learners. |
|
Publisher |
Видавництво “Міленіум”
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/705335/1/%D0%9F%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%86.%D0%92._%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA.pdf
Петренко, Ірина Володимірівна (2016) Features of the regulatory sphere of pupils with different educational achievements Видавництво “Міленіум”, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-8063-79-4 |
|