Психологічне забезпечення кар'єрного консультування учнів професійно-технічних навчальних закладів: сутність, завдання, підходи
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/705261/
http://tmpe.eor.by/images/Vol._10/16_tmpo_10_kuzminska.pdf |
|
Title |
Психологічне забезпечення кар'єрного консультування учнів професійно-технічних навчальних закладів: сутність, завдання, підходи
Career Counseling Psychological Support Of Vocational-Technical Schools: Essence, Objectives, Approaches |
|
Creator |
Кузьмінська, Л.Д.
|
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.09 Organization of instruction 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Статтю присвячено аналізу актуальних проблем, сутності, завдань та підходів психологічного забезпечення кар'єрного консультування, спрямованого на підвищення результативності проектування й розвиток професійної кар'єри в учнів і випускників професійно-технічних навчальних закладів. Окреслено основні суперечності, консультативні запити учнів з питань кар'єри, наведено деякі експериментальні дані щодо психологічного забезпечення кар'єрного консультування учнів ПТНЗ.
The article is devoted to analysis of current issues, the nature, objectives and approaches psychological support career counseling, aimed at increasing the effectiveness of the design and development of a professional career in graduates of vocational schools. The basic contradiction advisory needs students for careers are some experimental data on psychological support career counseling vocational students. |
|
Publisher |
Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/705261/1/kuzminska.pdf
- Кузьмінська, Л.Д. (2016) Career Counseling Psychological Support Of Vocational-Technical Schools: Essence, Objectives, Approaches Теорія і методика професійної освіти, 2 (10). |
|