Теоретичне підґрунтя оцінювання ІК-компетентності учнів початкових класів: досвід Бельгії.
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/705259/
|
|
Title |
Теоретичне підґрунтя оцінювання ІК-компетентності учнів початкових класів: досвід Бельгії.
The Theoretical Basis of Evaluation IC competency of Primary School Pupils: Belgium Experiences. Теоретические основы оценки ИК-компетентности учащихся начальных классов: опыт Бельгии. |
|
Creator |
Гриценчук, О.О.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Основою для розвитку ІК-компетентності учнів початкових класів Королівства Бельгії (досвід Фламандської спільноти) та для її оцінювання Відділ освіти і професійної підготовки (Departement Onderwijs en Vorming, DOV) Міністерства освіти і професійної підготовки Фламандської спільноти Бельгії розробив та запропонував модель, що містить три основних категорії ІК-компетентності: навчально-процесуальну, операційну, соціально-етичну.
Division of Education and Training (Departement Onderwijs en Vorming, DOV) of the Ministry of Education and Training of the Flemish Community of Belgium has developed and proposed a model. It basis for the development of IС competence primary school pupils Kingdom of Belgium (the experience of the Flemish community. This assessment model contains three main categories IC competency: training and procedural, operational, social and ethical. Основой для развития ИК-компетентности учащихся начальных классов Королевства Бельгии (опыт Фламандской общины) и для ее оценки Отдел образования и профессиональной подготовки (Departement Onderwijs en Vorming, DOV) Министерства образования и профессиональной подготовки Фламандской общины Бельгии разработал и предложил модель,которя содержит три основных категории ИК-компетентности: учебно-процессуальную, операционную, социально-этическую. |
|
Publisher |
Національний авіаційний університет
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/705259/1/%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA-%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8-%D0%9D%D0%90%D0%A3-2016.pdf
- Гриценчук, О.О. (2016) The Theoretical Basis of Evaluation IC competency of Primary School Pupils: Belgium Experiences. In: «Мультимедійні технології в освіті та інших сферах діяльності» Національний авіаційний університет, м.Київ, Україна, pp. 55-56. |
|