STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS THE DEVELOPMENT OF AN ONLINE GUIDANCE COUNSELING SYSTEM
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS THE DEVELOPMENT OF AN ONLINE GUIDANCE COUNSELING SYSTEM
ОТНОШЕНИЕ СТУДЕНТОВ К РАЗВИТИЮ ОНЛАЙН СИСТЕМЫ КОНСУЛЬТИРОВАНИЯ СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ДО РОЗВИТКУ ОНЛАЙН СИСТЕМИ КОНСУЛЬТУВАННЯ |
|
Creator |
Bato, John Audi Perillo
Marcial, Dave E. |
|
Subject |
e-learning, Information Systems; Online Guidance Counseling; ICT in Education
электронное обучение; информационные системы; онлайн система консультирования; ИКТ в образовании електронне навчання; інформаційні системи; онлайн система консультування; ІКТ в освіті |
|
Description |
Information and communication technology (ICT) impacts the guidance counseling services (GCS) in many higher education institutions (HEIs). However, many HEIs are experiencing the digital gap most especially in bridging ICT and GCS. This paper aims to measure the attitudes towards the development of an online guidance counseling system in a private university in the Philippines. All respondents are tertiary students during the 1st semester of the academic year 2014-2015 in a total of 348. An adapted survey questionnaire was used. The study shows that despite the students underutilizing the GCS, these students show positive attitudes towards the proposed system. The result implies that these students are capable of adapting to an online environment as an alternative to a face-to-face counseling setup. Based on the results, developing an online guidance counseling system is a promising initiative for this university.
Информационные и коммуникационные технологии (ИКТ) влияют на развитие систем консультирования (СК) во многих высших учебных заведениях (ВУЗ). Однако, существует значительный цифровой разрыв между ИКТ и СК во многих вузах. В статье представлены результаты оценивания отношения студентов к разработке онлайн системы консультирования в частном университете на Филиппинах. Респондентами выступили 348 студентов высшего учебного заведения, которые были опрашены в течение 1-го семестра 2014-2015 учебного года. Было использовано адаптированое анкетирование. Исследование показывает, что, несмотря на то, что студенты не в полную меру используют СК, они демонстрируют положительное отношение к предложенной системе. Результаты оценивания демонстрируют способность студентов адаптироваться к онлайн среде как альтернативной очному консультированию. На основании результатов сделан вывод, что разработка онлайн системы консультирования является перспективной для университета. Інформаційні та комунікаційні технології (ІКТ) впливають на розвиток систем консультування (СК) у багатьох вищих навчальних закладах (ВНЗ). Проте, існує значний цифровий розрив між ІКТ і СК у багатьох ВНЗ. У статті представлені результати оцінювання ставлення студентів до розробки онлайн системи консультування у приватному університеті на Філіппінах. Респондентами виступили 348 студентів вищого навчального закладу, які були опитувані протягом 1-го семестру 2014-2015 навчального року. Було використане адаптоване анкетування. Дослідження показує, що, незважаючи на те, що студенти не в повну міру використовують СК, вони демонструють позитивне ставлення до запропонованої системи. Результати оцінювання демонструють здатність студентів адаптуватися до онлайн середовища як альтернативного очному консультуванню. На підставі результатів зроблено висновок, що розробка онлайн системи консультування є перспективною для університету. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-12-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — рецензируемая статья — Peer-reviewed Article descriptive, quantitative |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1498
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 56, No 6 (2016); 40-50
Информационные технологии и средства обучения; Vol 56, No 6 (2016); 40-50 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 40-50 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 40-50 2076-8184 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1498/1106
|
|
Rights |
Copyright (c) 2016 John Audi Perillo Bato, Dave E. Marcial
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|