Record Details

STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS THE DEVELOPMENT OF AN ONLINE GUIDANCE COUNSELING SYSTEM

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS THE DEVELOPMENT OF AN ONLINE GUIDANCE COUNSELING SYSTEM
ОТНОШЕНИЕ СТУДЕНТОВ К РАЗВИТИЮ ОНЛАЙН СИСТЕМЫ КОНСУЛЬТИРОВАНИЯ
СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ДО РОЗВИТКУ ОНЛАЙН СИСТЕМИ КОНСУЛЬТУВАННЯ
 
Creator Bato, John Audi Perillo
Marcial, Dave E.
 
Subject e-learning, Information Systems; Online Guidance Counseling; ICT in Education
электронное обучение; информационные системы; онлайн система консультирования; ИКТ в образовании
електронне навчання; інформаційні системи; онлайн система консультування; ІКТ в освіті
 
Description Information and communication technology (ICT) impacts the guidance counseling services (GCS) in many higher education institutions (HEIs). However, many HEIs are experiencing the digital gap most especially in bridging ICT and GCS. This paper aims to measure the attitudes towards the development of an online guidance counseling system in a private university in the Philippines. All respondents are tertiary students during the 1st semester of the academic year 2014-2015 in a total of 348. An adapted survey questionnaire was used. The study shows that despite the students underutilizing the GCS, these students show positive attitudes towards the proposed system. The result implies that these students are capable of adapting to an online environment as an alternative to a face-to-face counseling setup. Based on the results, developing an online guidance counseling system is a promising initiative for this university.
Информационные и коммуникационные технологии (ИКТ) влияют на развитие систем консультирования (СК) во многих высших учебных заведениях (ВУЗ). Однако, существует значительный цифровой разрыв между ИКТ и СК во многих вузах. В статье представлены результаты оценивания отношения студентов к разработке онлайн системы консультирования в частном университете на Филиппинах. Респондентами выступили 348 студентов высшего учебного заведения, которые были опрашены в течение 1-го семестра 2014-2015 учебного года. Было использовано адаптированое анкетирование. Исследование показывает, что, несмотря на то, что студенты не в полную меру используют СК, они демонстрируют положительное отношение к предложенной системе. Результаты оценивания демонстрируют способность студентов адаптироваться к онлайн среде как альтернативной очному консультированию. На основании результатов сделан вывод, что разработка онлайн системы консультирования является перспективной для университета.
Інформаційні та комунікаційні технології (ІКТ) впливають на розвиток систем консультування (СК) у багатьох вищих навчальних закладах (ВНЗ). Проте, існує значний цифровий розрив між ІКТ і СК у багатьох ВНЗ. У статті представлені результати оцінювання ставлення студентів до розробки онлайн системи консультування у приватному університеті на Філіппінах. Респондентами виступили 348 студентів вищого навчального закладу, які були опитувані протягом 1-го семестру 2014-2015 навчального року. Було використане адаптоване анкетування. Дослідження показує, що, незважаючи на те, що студенти не в повну міру використовують СК, вони демонструють позитивне ставлення до запропонованої системи. Результати оцінювання демонструють здатність студентів адаптуватися до онлайн середовища як альтернативного очному консультуванню. На підставі результатів зроблено висновок, що розробка онлайн системи консультування є перспективною для університету.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-12-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article
descriptive, quantitative
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1498
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 56, No 6 (2016); 40-50
Информационные технологии и средства обучения; Vol 56, No 6 (2016); 40-50
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 40-50
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 40-50
2076-8184
 
Language eng
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1498/1106
 
Rights Copyright (c) 2016 John Audi Perillo Bato, Dave E. Marcial
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0