Record Details

WEB PLATFORM AS A LEARNING ENVIRONMENT OF OPEN EDUCATIONAL SPACE

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title WEB PLATFORM AS A LEARNING ENVIRONMENT OF OPEN EDUCATIONAL SPACE
ВЕБ-ПЛОЩАДКА КАК УЧЕБНАЯ СРЕДА ОТКРЫТОГО ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОСТРАНСТВА
ВЕБ-МАЙДАНЧИК ЯК НАВЧАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ВІДКРИТОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ
 
Creator Korytska, Halyna R.
 
Subject instructional web environment; web platform; components of educational web platform; school language education
учебная веб-среда; веб-площадка; составляющие учебной веб-площадки, школьное языковое образование
навчальне веб-середовище; веб-майданчик; складові навчального веб-майданчика шкільна мовна освіта
 
Description The article deals with the problem of creating an educational web learning environment for teaching/learning Ukrainian language, which can contribute to self-determination and self-identity of learners, the organization of educational process as partner communication and would provide a positive psychological climate in the classroom. The author clarifies the term "web platform" and determines the content of its design methodology of Ukrainian language and literature teachers of Zaporizhzhia region. The actuality of modeling web platform with some didactic functions is grounded; support functions are singled out; possibilities factors, technical features and parameters are defined; four main units, which are mandatory in their structure are highlighted. The author determined the experience of developing and implementing the web platform for teaching Ukrainian language to the 5-th form students.
В статье рассматривается проблема создания учебной веб-среды обучения / изучения украинского языка, которое бы способствовало самоопределению и самореализации личности, организации учебного процесса как партнерской коммуникации и обеспечивало бы положительный психологический климат на уроке. Автор выясняет понятие «веб-площадка» и определяет содержание методики ее проектирования учителями украинского языка и литературы Запорожской области. Обоснована актуальность моделирования веб-площадки с определенными дидактическими функциями; выделены вспомогательные функции, определены возможности, факторы, технические особенности, параметры; выделено четыре основных блока, которые являются обязательными в его структуре. Охарактеризован опыт разработки и внедрения веб-площадки для обучения украинскому языку учащихся 5 класса.
У статті розглядається проблема створення навчального веб-середовища навчання/вивчення української мови, яке б сприяло самовизначенню й самореалізації особистості, організації навчального процесу як партнерської комунікації й забезпечувало б позитивний психологічний клімат на уроці. Автор з'ясовує поняття «веб-майданчик» та визначає зміст методики його проектування вчителями української мови та літератури Запорізької області. Обґрунтовано актуальність моделювання веб-майданчика з певними дидактичними функціями; виокремлено допоміжні функції, визначено можливості, чинники, технічні особливості, параметри; виділено чотири основні блоки, які є обов’язковими у його структурі. Схарактеризовано досвід розроблення й упровадження веб-майданчика для навчання української мови учнів 5 класу.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-12-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
Аналіз; Порівняння; Інтерпретація результатів дослідної роботи; Обсерваційні
Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1521
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 56, No 6 (2016); 1-9
Информационные технологии и средства обучения; Vol 56, No 6 (2016); 1-9
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 1-9
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 1-9
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1521/1110
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/downloadSuppFile/1521/98
 
Rights Copyright (c) 2016 Halyna R. Korytska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0