MODEL OF PRIMARY SCHOOL TEACHER TRAINING TO DESIGN E-LEARNING RESOURCES
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
MODEL OF PRIMARY SCHOOL TEACHER TRAINING TO DESIGN E-LEARNING RESOURCES
МОДЕЛЬ ПОДГОТОВКИ БУДУЩЕГО УЧИТЕЛЯ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ К ПРОЕКТИРОВАНИЮ ДИДАКТИЧЕСКИХ ЭЛЕКТРОННЫХ РЕСУРСОВ МОДЕЛЬ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ПРОЕКТУВАННЯ ДИДАКТИЧНИХ ЕЛЕКТРОННИХ РЕСУРСІВ |
|
Creator |
Bilousova, Liudmyla I.
Olefirenko, Nadiia V. |
|
Subject |
model of training future teachers; elementary school; e-learning resources; designing
модель подготовки будущего учителя; начальная школа; дидактические электронные ресурсы; проектирование модель підготовки майбутнього вчителя; початкова школа; дидактичні електронні ресурси; проектування |
|
Description |
Improving the information technology opens up new possibilities for productivity of the learning process. The emergence of pedagogical tools for creating e-learning resources, allows the teacher to plan not only the course of the lesson, but also educational and cognitive pupils’ activity taking into account their individual characteristics. In the article it is presented the structural-functional model of future elementary school teachers training to design e-learning resources, criteria and indicators of formation of future teachers readiness for such activities, as well as description and the results of the developed model experimental introduction into the educational process.
Совершенствование информационных технологий раскрывает новые возможности для обеспечения продуктивности учебного процесса. Появление педагогических инструментальных средств, предназначенных для создания электронных средств обучения, позволяет учителю планировать не только ход урока, но и учебно-познавательную деятельность ученика с учетом его индивидуальных особенностей. В статье обоснована структурно-функциональная модель подготовки будущего учителя начальной школы к проектированию дидактических электронных ресурсов, раскрыты критерии и показатели сформированности готовности будущего учителя к такой деятельности, приведено описание и результаты экспериментального внедрения разработанной модели в учебный процесс. Удосконалення інформаційних технологій розкриває нові можливості для забезпечення продуктивності навчального процесу. Поява педагогічних інструментальних засобів, призначених для створення електронних засобів навчання, дає змогу вчителеві планувати не тільки хід уроку, а й навчально-пізнавальну діяльність учня з урахуванням його індивідуальних особливостей. У статті обґрунтовано структурно-функціональну модель підготовки майбутнього вчителя початкової школи до проектування дидактичних електронних ресурсів, розкрито критерії й показники сформованості готовності майбутнього вчителя до такої діяльності, наведено опис і результати експериментального впровадження розробленої моделі у навчальний процес. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-12-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article — рецензируемая статья — рецензована стаття Результати експерименту |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1511
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 56, No 6 (2016); 151-163
Информационные технологии и средства обучения; Vol 56, No 6 (2016); 151-163 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 151-163 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 151-163 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1511/1109
|
|
Rights |
Copyright (c) 2016 Liudmyla I. Bilousova, Nadiia V. Olefirenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|