Record Details

THE STUDENTS’ ACADEMIC WRITING SKILL AFTER IMPLEMENTING BLENDED LEARNING USING FACEBOOK

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE STUDENTS’ ACADEMIC WRITING SKILL AFTER IMPLEMENTING BLENDED LEARNING USING FACEBOOK
НАВЫКИ АКАДЕМИЧЕСКОЙ ПИСЬМЕННОЙ РЕЧИ СТУДЕНТОВ ПОСЛЕ ВНЕДРЕНИЯ СМЕШАННОГО ОБУЧЕНИЯ ИСПОЛЬЗУЯ FACEBOOK
НАВИЧКИ АКАДЕМІЧНОГО ПИСЬМА СТУДЕНТІВ ПІСЛЯ ВПРОВАДЖЕННЯ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ВИКОРИСТОВУЮЧИ FACEBOOK
 
Creator Sulisworo, Dwi
Rahayu, Triwati
Akhsan, Rifai Nur
 
Subject active learning; blended learning; education; Facebook; mobile technology; social media
активное обучение; смешанное обучение; образование; Facebook; мобильные технологии; социальные медиа
активне навчання; змішане навчання; освіта; Facebook; мобільні технології; соціальні медіа
 
Description Almost all students use smartphone for their daily activities. Nowadays, the student’s literacy on information technology is very good, but sometimes it has not been considered in school learning. One of the essential competencies of undergraduate school is academic writing skill. There is a gap between the student competencies and the learning strategy in certain learning subjects. The aim of this research is to examine the effectiveness of blended mobile learning activity using Facebook to improve student writing skill. This research used timed essay examination to measure the writing skill after one semester learning activity using this strategy and student satisfaction responses to learning. There were four aspects used as criteria of writing skill: ideas, organization, wording, and flavor. The results showed that this learning approach had shown good results in some aspects, particularly in improving the skill of shaping ideas and organizing the ideas into written form. The uses of various learning strategies that make students more active and centered on students tend to increase the ability of students to search for new ideas creatively. Among others, the positive aspect is the students have the knowledge and understanding of new concepts that can support the idea of writing in the aspect of idea and various choices of words.
Почти все студенты используют смартфон для своей повседневной деятельности и достаточно грамотно используют информационные технологии, что не всегда учитывается во время их обучения. Одной из важных компетентностей студентов являются навыки академической письменной речи. Существует разрыв между компетентностями студентов и стратегиями обучения определенных предметов. Целью данного исследования является изучение эффективности смешанного мобильного обучения с помощью Facebook, для того чтобы улучшить навыки письменной речи студентов. В процессе исследования был использован экзамен по написанию эссе для того, чтобы оценить навыки письменной речи, полученные после одного семестра обучения используя эту технологию, а также узнать реакцию студентов на данную стратегию обучения. В ходе исследования были выделены четыре аспекта, используемых в качестве критериев оценивания навыков, полученных по освоению письменной речи: идеи, организация, формулировки и чувство речи. Результаты показали, что такой подход к обучению является положительным в некоторых аспектах, в частности, в повышении навыков для формирования идей и их воплощению в письменной форме. Использование различных стратегий обучения, которые делают студентов более активными и сфокусированы на студентах, как правило, повышают их способность подходить к поиску новых идей творчески. Кроме этого, положительным аспектом является то, что студенты получают знание и понимание новых концепций, что в свою очередь поддерживает идею написания, а также расширяет возможности различных вариантов выбора слов.
Майже всі студенти використовують смартфон для своєї повсякденної діяльності і досить грамотно використовують інформаційні технології, що не завжди враховується під час їх навчання. Однією з важливих компетентностей студентів є навички академічного письма. Існує розрив між компетентностями студентів і стратегіями навчання з певних предметів. Метою даного дослідження є вивчення ефективності змішаного мобільного навчання за допомогою Facebook, для того щоб поліпшити навички писемного мовлення студентів. У процесі дослідження було використано іспит з написання есе для того, щоб оцінити навички писемного мовлення, отримані після одного семетра навчання використовуючи цю технологію, а також дізнатися реакцію студентів на дану стратегію навчання. В ході дослідження були виділені чотири аспекти, що використовуються як критерії оцінювання навичок, отриманих з освоєння писемного мовлення: ідеї, організація, формулювання і почуття мови. Результати показали, що такий підхід до навчання є позитивним в деяких аспектах, зокрема в підвищенні навичок для формування ідей і їх втілення в письмовій формі. Використання різних стратегій навчання, які роблять студентів більш активними і сфокусовані на студентах, як правило, підвищують їх здатність підходити до пошуку нових ідей творчо. Крім цього, позитивним аспектом є те, що студенти отримують знання і розуміння нових концепцій, що в свою чергу підтримує ідею для написання, а також розширює можливості різних варіантів вибору слів.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor Research and Development Agency of Ahmad Dahlan University


 
Date 2016-12-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
action research
рецензируемая статья

рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1477
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 56, No 6 (2016); 176-191
Информационные технологии и средства обучения; Vol 56, No 6 (2016); 176-191
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 176-191
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 176-191
2076-8184
 
Language eng
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1477/1115
 
Rights Copyright (c) 2016 Dwi Sulisworo, Triwati Rahayu, Rifai Nur Akhsan
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0