Варіативний компонент змісту освіти старшої школи як важливий складник системи неперервної професійної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/705704/
|
|
Title |
Варіативний компонент змісту освіти старшої школи як важливий складник системи неперервної професійної освіти
The variable component of content high school as an important element of the system of continuous professional education |
|
Creator |
Кизенко, Василь Іванович
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розкривається провідна роль варіативного компонента змісту освіти старшої школи як важливого складника системи неперервної професійної освіти. На конкретних прикладах розглянуто роль авторської модернізації і створення навчальних програм курсів за вибором. Структурно-функціональний зміст варіативного компонента, інтегруючи аксіологічний, когнітивний, особистісний і діяльнісно-творчий компоненти, забезпечує загальні і специфічні дидактичні функцій курсів за вибором.
The article reveals the leading role of variable education component content of high school as an important component of continuing professional education. On the specific example analyzing the role of authors in modernization educational programs, we talk on the need to create of educational programs for the elective courses. The structural-functional content of variable component, the integration of axiological, cognitive, personal and creative components provides general and specific didactic functions of elective courses. |
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/705704/1/KVI_DTiP%202016.pdf
- Кизенко, Василь Іванович (2016) The variable component of content high school as an important element of the system of continuous professional education Дидактика: теорія і практика. pp. 58-64. |
|