Мультиплікаційна продукція як засіб формування соціальної компетентності учнів молодших класів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/705161/
|
|
Title |
Мультиплікаційна продукція як засіб формування соціальної компетентності учнів молодших класів
Cartoon products as a form of social competence of pupils Мультипликационная продукция как средство формирования социальной компетентности учащихся младших классов |
|
Creator |
Коваленко, В.В.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Здійснено аналіз проблеми використання мультиплікаційної продукції як засобу формування соціальної компетентності молодших школярів. Визначено можливості використання мультиплікаційної продукції як засобу формування соціальної компетентності молодших школярів. Мультиплікаційна продукція є одним із засобів розуміння молодших школярів навколишнього світу, за допомогою якої можна сформувати їх соціальну компетентність. Соціальна компетентність - це складова життєвої компетентності учнів, яка характеризує їх вміння налагоджувати плідну взаємодію з іншими людьми, працювати в колективі однолітків, уникати конфліктних ситуацій, приймати самостійні ре¬шенія, відповідати за наслідки власних дій, шанобливо ставитися до навколишнього середовища. In the publication analyzed problem of using animation products as means of forming social competence of junior pupils. Are determined the possibility of using animation products as means of forming social competence ofjunior pupils. Animated products is one way of understanding the surrounding worldjunior pupils, which enables you forming their social com¬petence. Social competence is a of vital competence ofpupils that characterizes their ability to build fruitful interaction with other people, to work in collective of peers to avoid of conflict situations, make their own decisions be responsible for consequences of their own actions, it is important relate to the environment. Осуществлен анализ проблемы использования мультипликационной продукции как средства формирования социальной компетентности младших школьников. Определены возможности использования мультипликационной продукции как средства формирования социальной компетентности младших школьников. Мультипликационная продукция является одним из средств понимания младших школьников окружающего мира, с по¬мощью которой можно сформировать их социальную компетентность. Социальная компетентность - это составляющая жизненной компетентности учащихся, которая характеризует их умение налаживать плодотворное взаимодействие с другими людьми, работать в коллективе сверстников, избегать конфликтных ситуаций, принимать самостоятельные решения, отвечать за последствия собственных действий, уважительно относиться к окружающей среде. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/705161/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%9A%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%92..pdf
- Коваленко, В.В. (2016) Cartoon products as a form of social competence of pupils Освіта та розвиток обдарованої особистості, 8 (51). pp. 16-18. ISSN 2309-3935 |
|