Розвиток дослідницьких компетентностей учнів у профільному навчанні хімії
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/705059/
http://ivet-ua.science/publications/mk/288-rozvytok-doslidnytskoi-kompetentnosti-molodykh-naukovtsiv |
|
Title |
Розвиток дослідницьких компетентностей учнів у профільному навчанні хімії
The development of research competencies of pupils' in profile learning chemistry Развитие исследовательских компетентностей учащихся в профильном обучении химии |
|
Creator |
Нечипуренко, Павло Павлович
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study 54 Chemistry. |
|
Description |
Формування та розвиток дослідницьких компетентностей учнів є необхідною передумовою для виховання молодого науковця. Дослідницькі компетентності учнів, що формуються та розвиваються у профільному навчанні хімії, можна поділити на три групи: універсальні, природничонаукові та хімічні. У статті розглядається специфіка формування кожної з груп дослідницьких компетентностей.
Formation and development of research competencies of pupils' is a prerequisite for the training of young scientists. Research competency of pupils', emerging and developing in profile teaching chemistry can be divided into three groups: universal, natural sciences and chemicals. The specifics of the formation of each group research competencies in article had reviewed. |
|
Publisher |
Національна академія педагогічних наук України, Інститут професійно-технічної освіти
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/705059/1/17_1.pdf
- Нечипуренко, Павло Павлович (2016) The development of research competencies of pupils' in profile learning chemistry In: Розвиток дослідницької компетентності молодих науковців у контексті гармонізації систем підготовки Ph. D. в ЄС. Матеріали ІІ Всеукраїнського науково-практичного семінару Національна академія педагогічних наук України, Інститут професійно-технічної освіти, м. Київ, Україна, pp. 63-66. ISBN 978-966-331-565-2 |
|