Record Details

Розвиток дослідницьких компетентностей учнів у профільному навчанні хімії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705059/
http://ivet-ua.science/publications/mk/288-rozvytok-doslidnytskoi-kompetentnosti-molodykh-naukovtsiv
 
Title Розвиток дослідницьких компетентностей учнів у профільному навчанні хімії
The development of research competencies of pupils' in profile learning chemistry
Развитие исследовательских компетентностей учащихся в профильном обучении химии
 
Creator Нечипуренко, Павло Павлович
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
54 Chemistry.
 
Description Формування та розвиток дослідницьких компетентностей учнів є необхідною передумовою для виховання молодого науковця. Дослідницькі компетентності учнів, що формуються та розвиваються у профільному навчанні хімії, можна поділити на три групи: універсальні, природничонаукові та хімічні. У статті розглядається специфіка формування кожної з груп дослідницьких компетентностей.
Formation and development of research competencies of pupils' is a prerequisite for the training of young scientists. Research competency of pupils', emerging and developing in profile teaching chemistry can be divided into three groups: universal, natural sciences and chemicals. The specifics of the formation of each group research competencies in article had reviewed.
 
Publisher Національна академія педагогічних наук України, Інститут професійно-технічної освіти
 
Date 2016
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705059/1/17_1.pdf
- Нечипуренко, Павло Павлович (2016) The development of research competencies of pupils' in profile learning chemistry In: Розвиток дослідницької компетентності молодих науковців у контексті гармонізації систем підготовки Ph. D. в ЄС. Матеріали ІІ Всеукраїнського науково-практичного семінару Національна академія педагогічних наук України, Інститут професійно-технічної освіти, м. Київ, Україна, pp. 63-66. ISBN 978-966-331-565-2