Record Details

Форми роботи з учнями для розвитку полікультурної компетентності: за рекомендаціями Ради Європи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705001/
 
Title Форми роботи з учнями для розвитку полікультурної компетентності: за рекомендаціями Ради Європи
Forms of work with students to develop multicultural competence: the recommendations of the Council of Europe
 
Creator Іванюк, І.В.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Розглянуто рекомендаціїї Ради Європи “Розвиток полікультурної компетентності через освіту”,де пропонується використовувати сім форм роботи з учнями: форми роботи з учнями та такі педагогічні технології, які виявляють різні погляди на події та явища з точки зору різних осіб; рольові ігри; постановка театральних п’єс, читання літературних творів, виконання творчих письмових робіт; етнографічні завдання; використання фільмів і текстів; створення “живих картинок” в класі;
використання соціальних медіа.
Сonsidered the recommendations of the Council of Europe "Development multicultural competence through Education" for pupils:working with students and teaching these techniques that show different views events and phenomena from the perspective of different individuals; role games; staging of theater plays, reading of literature, creative writing works; ethnographic task; the use of films and texts; create a "living pictures" in the classroom; using social media.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2016
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705001/1/Comparative_Ivanyuk_2016.pdf
- Іванюк, І.В. (2016) Forms of work with students to develop multicultural competence: the recommendations of the Council of Europe In: Педагогічна компаративістика – 2016: освітні реформи та інновації у глобалізованому світі Педагогічна думка, м.Київ, Україна, pp. 103-106.