Record Details

Розвиток у молодших школярів здатності до самопроектування

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/704674/
 
Title Розвиток у молодших школярів здатності до самопроектування
Развитие у младших школьников спсособности к самопроектированию
Development of the ability to self-designing in younger schoolchildren.
 
Creator Шиловська, О.М.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description Стаття присвячена дослідженню передумов розвитку здатності дитини молодшого шкільного віку до самопроектування. Визначено, що однією із особливостей дорослості є спроможність до індивідуальної осмисленої самопобудови, що передбачає самопроектування, планування, саморозвиток тощо. Внутрішні передумови перерахованих процесів закладаються в молодшому шкільному віці, коли дитина під впливом соціокультурного середовища вчиться усвідомлювати не лише власне «Я», але й події, що відбуваються в її житті. Визначені особистісні чинники, які впливають розвиток здатності до самопроектування: зародження стратегій вирішення життєвих ситуацій, стійкість до життєвих ситуацій стресового характеру, розвиток здатності брати на себе відповідальність за прийняття рішень.
Статья посвящена исследованию предпосылок развития способности ребенка младшего школьного возраста к самопроектированию. Определено, что одной из особенностей взрослости является способность человека к индивидуальному осмысленному самопостроению, которое предусматривает самопроектирование, планирование, саморазвитие и т.д. Внутренние предпосылки перечисленных процессов закладываются в младшем школьном возрасте, когда ребенок под влиянием социокультурной среды учится осознавать не только собственное «Я», но и события своей жизни. Определены личностные факторы, которые влияют на развитие способности к самопроектированию: зарождение стратегий решения жизненных ситуаций, стойкость к жизненным ситуациям стрессового характера, развитие способности брать на себя ответственность за принятие решений.
The article is devoted to the research of the preconditions of the primary school-age children`s development of self-projection ability. During the process of analysis it has been determined that the ability for the individual sensible self-building, that covers self-projection, planning, self-development etc., is one of the features of adulthood. The inner prerequisites of the listened processes set up at primary school-age when under the influence of sociocultural environment the child learns to reflect not only their own self but also the events that take place in their life. Identified personal factor that affect the development of the ability to self-projection: the emergence of strategies for dealing with life situations, resistance to stressful situations, development of the ability to take responsibility for decisions.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, Чернівецький національний університет ім. Ю.Федьковича

 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Rights cc_by_nc_nd_4
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/704674/1/%D0%A116_142_153.pdf
- Шиловська, О.М. (2016) Development of the ability to self-designing in younger schoolchildren. Психологія саморозвитку особистості. pp. 142-153.