Спрямованість особистості на розвиток як підґрунтя самопроектування
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704670/
|
|
Title |
Спрямованість особистості на розвиток як підґрунтя самопроектування
Направленность личности на развитие как основа самопроектирования The directionality of personality development as the basis of self-designing |
|
Creator |
Чепелєва, Н.В.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
303 Methods of the social sciences 81 Linguistics and languages |
|
Description |
Запропоновано тлумачення самопроектування як процесу вибудовування власної ідентичності, що базується на інтерпретації та осмисленні особистого і соціокультурного досвіду, засвоєнні культурно заданих схем самоорганізації. Показано, що основою самопроектування є спрямованість особистості на власний розвиток. Особистісний проект представлено як осмислену версію людського буття, що великою мірою базується на процесі засвоєння соціокультурних дискурсів, які задають сценарії поведінки, а також основні вектори розвитку особистості. Основними дискурсивними моделями особистісних проектів є наратив як створення задуму себе, ідеальної власної історії та тезаурус як створення ідеальної особистісно неповторної картини світу. Показано роль завдань, які ставить перед собою особистість, насамперед завдань на смисл, у створенні особистісних проектів, визначено основні їх види та особливості самопроектування особистості на різних етапах розвитку. Предложено толкование самопроектирования как процесса выстраивания собственной идентичности, базирующегося на интерпретации и осмыслении личного и социокультурного опыта, усвоении культурно заданных схем самоорганизации. Личностный проект представлен как осмысленная версия человеческого бытия, в большой мере базирующаяся на процессе усвоения социокультурных дискурсов, задающих сценарии поведения и основные векторы развития личности. Показано, что основой самопроектирования является направленность личности на собственное развитие. Личностный проект рассматривается как осмысленнная версия человеческого бытия, что в большой степени базируется на процессе усвоения социокультурных дискурсов, которые задают сценарии поведения, а также основные векторы развития личности. Основными дискурсивными моделями личностных проектов являются нарратив как создание замысла себя, идеальной собственной истории и тезаурус как создание идеальной личностно неповторимой картины мира. Показана роль задач, которые ставит перед собой личность, прежде всего, задач на смысл в создании личностных проектов, определены основные их виды и особенности самопроектирования личности на разных этапах развития. The interpretation of self-designing as a building process of the own identity is proposed. It is based on the interpretation and understanding of the personal, social and cultural experience, cultural assimilation schemes that defined a self-organization. The personal project is presented as a meaningful version of the human being, to a large extent based on the process of assimilation of sociocultural discourses defining behavior scenarios and the main development vectors of the individual. Self-design is aimed at creating ideal models of personality itself. The main discursive models of the personal projects are narrative design of their own ideal history and thesaurus as the creation of an ideal personality unique world picture. The role of problems set by the person, first of all, of the problems in creating a sense of personal projects, the basic types these projects and their peculiarities on different stages of person development is shown. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, Чернівецький національний університет ім. Ю.Федьковича
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Rights |
cc_by_nc_nd_4
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704670/1/%D0%A116_5_18.pdf
- Чепелєва, Н.В. (2016) The directionality of personality development as the basis of self-designing Психологія саморозвитку особистості.. pp. 5-18. |
|