Record Details

Педагог-новатор чи педагог сталінського ГУЛАГУ? (Історико-педагогічна рефлексія)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/26637/
 
Title Педагог-новатор чи педагог сталінського ГУЛАГУ? (Історико-педагогічна рефлексія)
Teacher-innovator or a teacher Stalin's GULAG? (Historical and pedagogical reflection)
 
Creator Попель, М.В.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
 
Description Ідеї й досвід А. Макаренка в умовах комуністичних ідейно-політичних орієнтацій трактувалися як універсальна істина, у процесі бездумного наслідування доводилися до беззаперечної абсолютизації. Нині маємо нагоду використовувати позитивні здобутки педагога й уникати недоліків колективістського виховання для того, щоб запобігти поширенню тоталітаристських тенденцій в українському суспільстві.
Ideas and experience A. Makarenko in terms of communist ideological and political orientations interpreted as a universal truth, in the thoughtless imitation brought to absolute unquestioning. Today we have the opportunity to use the positive achievements of the teacher and avoid shortcomings collectivist education to prevent the spread totalitarystskyh trends in Ukrainian society.
 
Publisher Інформаційний центр
 
Date 2013
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/26637/1/%D0%9C%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
- Попель, М.В. (2013) Teacher-innovator or a teacher Stalin's GULAG? (Historical and pedagogical reflection) In: Постать А. Макаренка в сучасному педагогічному дискурсі (до 125-річчя з дня народження педагога) Інформаційний центр, м.Кривий Ріг, Україна.