Інтернет-тестування в інформаційному соціальному середовищі як інструмент розвитку суб’єктів освітнього процесу
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10365/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10365 |
|
Title |
Інтернет-тестування в інформаційному соціальному середовищі як інструмент розвитку суб’єктів освітнього процесу
Online testing in social informational environment as an instrument of development of subjects of educational process |
|
Creator |
Онопченко, Галина Василівна
Юрченко, Т.А. |
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розглянуто використання інформаційного середовища як засобу підвищення рівня знань учнів і розвитку їх обдарованості. Розкрито особливості інтернет-тренажерів при використанні їх у навчальній діяльності загальноосвітніми закладами. Проведено аналіз інтернет-тестів по виявленню обдарованих особистостей.
The article focuses on applying the information environment as means of raising of pupils awareness and development of their talents. The article reveals main features of online training programs using in educational activities of educational institutions are. The analysis of internet tests to identify gifted individual is implemented. В статье рассмотрено использование информационной среды как средства повышения уровня знаний учеников и развития их одаренности. Раскрыты особенности интернет-тренажеров при использовании их в учебной деятельности общеобразовательными учреждениями. Проведен анализ интернет-тестов по выявлению одаренных личностей. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2013-09
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10365/1/%D0%9E%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
- Онопченко, Галина Василівна and Юрченко, Т.А. (2013) Online testing in social informational environment as an instrument of development of subjects of educational process Education and Development of Gifted personality, 8-9 (15-16). pp. 38-41. ISSN 2309-3935 |
|