Дитиноцентризм навчально-виховної системи Василя Сухомлинського (До 95-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського 1918-1970)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9650/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9650 |
|
Title |
Дитиноцентризм навчально-виховної системи Василя Сухомлинського (До 95-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського 1918-1970)
Дитиноцентризм учебно-воспитательной системы Василия Сухомлинського (К 95-летию от дня рождения В.О.Сухомлинського 1918-1970) A child is a center of the educational and educator system of Vasiliy Sykhomlinskiy (To the 95year from the birthday of V.О. Syhomlinskiy 1918-1970) |
|
Creator |
Антонець, Михайло Якович
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction 9 Geography. Biography. History |
|
Description |
У статті розкриваються погляди на дитину як центр шкільного навчально-виховного процесу. Показується актуальність гуманістичних ідей українського вченого-гуманіста для розвитку сучасної педагогічної теорії і практики.
В статье раскрываются взгляды В.О. Сухомлинського на ребенка как центр школьного учебно-воспитательного процесса. Показывается актуальность гуманистических идей украинского ученого-гуманиста для развития современной педагогической теории и практики. The looks of В.О open up in the article. Syhomlinskogo on a child as a center of school educational-educator process. Actuality of humanistic ideas of the Ukrainian scientist-humanist is shown for development of modern pedagogical theory and practice. |
|
Publisher |
Вроцлав
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9650/1/%D0%9C.%D0%AF.%D0%90%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%86%D1%8C.pdf
- Антонець, Михайло Якович (2014) A child is a center of the educational and educator system of Vasiliy Sykhomlinskiy (To the 95year from the birthday of V.О. Syhomlinskiy 1918-1970) Development of Polish and Ukrainian education and educational thought (XIX - XXI century)., 3 (200). pp. 39-50. |
|