Record Details

ІК-компетентність викладачів загальноосвітніх дисциплін професійно-технічних навчальних закладів – вимога часу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9383/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9383
 
Title ІК-компетентність викладачів загальноосвітніх дисциплін професійно-технічних навчальних закладів – вимога часу
ИК-компетентность преподавателей общеобразовательных дисциплин профессионально-технических учебных заведений – требование времени
Information and communication competence of teachers the general education subjects in vocational schools as the time requirement
 
Creator Кепша, Ольга Михайлівна
 
Subject Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті здійснено аналіз визначень поняття інформаційно-комунікаційної компетентності за ключовими ознаками. Проаналізовано сутність ключових ознак інформаційно-комунікаційної компетентності. З метою розкриття змісту явища «інформаційно-комунікаційна компетентність», розглянуто його складові. Уточнено значення поняття «інформаційна компетентність» на основі інтеграції ключових компетенцій. Запропоновано авторське визначення поняття ІК-компетентність викладачів загальноосвітніх дисциплін.
В статье осуществлен анализ определений понятия информационно-коммуникационной компетентности. Проанализировано сущность ключевых признаков ИК-компетентности. С целью раскрытия содержания явления «информационно-коммуникационная компетентность», рассмотрены его составляющие. Уточнено значение понятия «информационная компетентность» на основе интеграции ключевых компетенций. Предложено авторское определение понятия ИК-компетентность преподавателей общеобразовательных дисциплин.
The author of the article has presented the analysis of the definitions the information and communication competence on key characteristics. The essence of the key characteristics the information and communication competence has been considered. The purpose of disclosure in the phenomenon of "information and communication competence" has been defined. The meaning of the "information competence" based on the integration of key competencies has been clarified. Particular activities of the teachers in the aspect of using and processing the information have been mentioned. The author has suggested his own definition of "information and communication competence the teachers of general education subjects" in vocational education. Made emphasis on the need to promote the enrichment teachers knowledge, skills of information and communication technologies of communication, intellectual capabilities, implementation of interactive dialogue in a single information space.
 
Publisher УжНУ «Говерла»
 
Date 2015-03-26
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9383/1/Kepsha_stattia_1_UGNU.pdf
- Кепша, Ольга Михайлівна (2015) Information and communication competence of teachers the general education subjects in vocational schools as the time requirement Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія «Педагогіка. Соціальна робота». Випуск 36. pp. 79-81. ISSN -