Record Details

Australian and Ukrainian approaches to pre-service teachers' multicultural education

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6466/
 
Title Australian and Ukrainian approaches to pre-service teachers' multicultural education
Австралійські та українські підходи до полікультурної освіти майбутніх учителів
 
Creator Авшенюк, Н.М.
Голуб, Л.І.
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The paper compares approaches to the implementation of multicultural education of prospective teachers in Australia and Ukraine. The authors emphasise the importance of teacher intercultural competence in both countries and outline the essence of the notions "multicultural education" and "teacher intercultural competence".
Здійснено порівняльний аналіз українського та австралійського підходів до впровадження полікультурної освіти майбутніх учителів. Акцентовано на важливості інтеркультурної компетентності педагога в обох країнах. Окреслено сутність понять "полікультурна освіта" та "інтеркультурна компетентність чителя".
 
Publisher Львівський національний університет імені Івана Франка
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6466/1/%D0%90%D0%B2%D1%88%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D0%BA_2013_-_%D0%9B%D1%8C%D0%B2%D1%96%D0%B2_%D1%81.387-394.pdf
Авшенюк, Н.М. and Голуб, Л.І. (2013) Australian and Ukrainian approaches to pre-service teachers' multicultural education Педагогічна наука в умовах класичного університету: традиції, проблеми, перспективи (1). pp. 385-394.