Australian and Ukrainian approaches to pre-service teachers' multicultural education
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/6466/
|
|
Title |
Australian and Ukrainian approaches to pre-service teachers' multicultural education
Австралійські та українські підходи до полікультурної освіти майбутніх учителів |
|
Creator |
Авшенюк, Н.М.
Голуб, Л.І. |
|
Subject |
378 Higher education. Universities. Academic study
|
|
Description |
The paper compares approaches to the implementation of multicultural education of prospective teachers in Australia and Ukraine. The authors emphasise the importance of teacher intercultural competence in both countries and outline the essence of the notions "multicultural education" and "teacher intercultural competence".
Здійснено порівняльний аналіз українського та австралійського підходів до впровадження полікультурної освіти майбутніх учителів. Акцентовано на важливості інтеркультурної компетентності педагога в обох країнах. Окреслено сутність понять "полікультурна освіта" та "інтеркультурна компетентність чителя". |
|
Publisher |
Львівський національний університет імені Івана Франка
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/6466/1/%D0%90%D0%B2%D1%88%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D0%BA_2013_-_%D0%9B%D1%8C%D0%B2%D1%96%D0%B2_%D1%81.387-394.pdf
Авшенюк, Н.М. and Голуб, Л.І. (2013) Australian and Ukrainian approaches to pre-service teachers' multicultural education Педагогічна наука в умовах класичного університету: традиції, проблеми, перспективи (1). pp. 385-394. |
|