Сучасні європейські підходи до формування курікулуму педагогічної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/6393/
|
|
Title |
Сучасні європейські підходи до формування курікулуму педагогічної освіти
|
|
Creator |
Авшенюк, Н.М.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Статья посвящена актуальной проблеме реформирования куррикулума педагогического образования в странах ЕС в условиях создания единого образовательного и научного пространства. Охарактеризованы приоритетные направления усовершенствования содержания профессиональной подготовки учителей в европейских странах.
The article is devoted to the actual problem of Teacher Education curricular reforms in EU countries in terms of development of the common European area of pedagogical education and sciences. In it the European approaches to the defining of «Teacher Education cur-riculum» term are analyzed and the priority directions of modernization of teacher education curriculum are characterized. |
|
Publisher |
НТУ "ХПІ"
|
|
Date |
2009
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/6393/1/%D0%90%D0%B2%D1%88%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D0%BA_2009_-_%D0%9A%D0%B8%D1%97%D0%B2-%D0%A5%D0%B0%D1%80%D0%BA%D1%96%D0%B2_%D1%81.372-376.pdf
Авшенюк, Н.М. (2009) Сучасні європейські підходи до формування курікулуму педагогічної освіти Професійна освіта: ціннісні орієнтири сучасності. pp. 372-376. |
|