Педагогічні роздуми педагога-філософа як дороговказ молодому вчителеві
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/6348/
|
|
Title |
Педагогічні роздуми педагога-філософа як дороговказ молодому вчителеві
|
|
Creator |
Десятов, Т.М.
|
|
Subject |
378 Higher education. Universities. Academic study
|
|
Description |
Аналізується внесок академіка І. Зязюна в розвиток теоретико-методологічних основ педагогічного знання, філософське осмислення педагогічних категорій, окреслено шляхи реалізації концепції педагогічної майстерності вчителя.
This article analyzes the contribution of Academician I. Zyazyuna the development of theoretical and methodological foundations of pedagogical knowledge contained philosophical understanding of pedagogical categories, solutions to the problems of the concept of pedagogical skills, and — patterns of identity formation and features of creativity in socio-cultural and psycho-pedagogical context. |
|
Publisher |
Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/6348/1/%D0%B4%D0%B5%D1%81%D1%8F%D1%82%D0%BE%D0%B2_2013_-_%D1%8E%D0%B2%D1%96%D0%BB%D0%B5%D0%B9_%D0%B7%D1%8F%D0%B7%D1%8E%D0%BD%D0%B0_%D1%81.359-365.pdf
- Десятов, Т.М. (2013) Педагогічні роздуми педагога-філософа як дороговказ молодому вчителеві Педагогічна майстерність академіка Івана Зязюна. pp. 359-364. |
|