Record Details

Педагогічні роздуми педагога-філософа як дороговказ молодому вчителеві

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6348/
 
Title Педагогічні роздуми педагога-філософа як дороговказ молодому вчителеві
 
Creator Десятов, Т.М.
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Аналізується внесок академіка І. Зязюна в розвиток теоретико-методологічних основ педагогічного знання, філософське осмислення педагогічних категорій, окреслено шляхи реалізації концепції педагогічної майстерності вчителя.
This article analyzes the contribution of Academician I. Zyazyuna the development of theoretical and methodological foundations of pedagogical knowledge contained philosophical understanding of pedagogical categories, solutions to the problems of the concept of pedagogical skills, and — patterns of identity formation and features of creativity in socio-cultural and psycho-pedagogical context.
 
Publisher Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6348/1/%D0%B4%D0%B5%D1%81%D1%8F%D1%82%D0%BE%D0%B2_2013_-_%D1%8E%D0%B2%D1%96%D0%BB%D0%B5%D0%B9_%D0%B7%D1%8F%D0%B7%D1%8E%D0%BD%D0%B0_%D1%81.359-365.pdf
- Десятов, Т.М. (2013) Педагогічні роздуми педагога-філософа як дороговказ молодому вчителеві Педагогічна майстерність академіка Івана Зязюна. pp. 359-364.