Мала група як основа формування навичок конструктивних взаємовідносин підлітків
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/3226/
http://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal |
|
Title |
Мала група як основа формування навичок конструктивних взаємовідносин підлітків
Малая группа как основа формирования навыков конструктивных взаимоотношений подростков A small group as the basis of the skills of constructive relations teens |
|
Creator |
Куниця, Т.Ю.
|
|
Subject |
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розкрито сутність та принципи формування малих груп, їх різновиди, вплив на міжособистісне сприйняття групових норм та правил, насамперед у школі, а також, намічені шляхи реалізації сучасних підходів до змісту та форм соціально-педагогічної роботи з підлітками з метою формування конструктивних взаємовідносин.
В статье раскрыты сущность и принципы формирования малых групп, их разновидности, влияние на межличностное восприятие групповых норм и правил, в первую очередь в школе, а также намечены пути реализации современных подходов к содержанию и формам социально-педагогической работы с подростками с целью формирования конструктивных взаимоотношений. The article reveals the essence and principles of small groups, their types, the impact on interpersonal perception of group norms and rules, especially in school, as well as the ways of implementation of modern approaches to the content and form of social and educational work with young people to form meaningful relationships. |
|
Publisher |
КМПУ імені Б.Д. Грінченка
|
|
Date |
2009
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/3226/1/%D0%9A%D1%83%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F%20%D0%A2.%D0%AE.%D0%9C%D0%B0%D0%BB%D0%B0%20%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BF%D0%B0.pdf
- Куниця, Т.Ю. (2009) A small group as the basis of the skills of constructive relations teens Педагогічна освіта: теорія і практика. Педагогіка., 1 (11). pp. 144-148. ISSN 978-966-7548-60-5 |
|