Record Details

Мала група як основа формування навичок конструктивних взаємовідносин підлітків

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/3226/
http://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal
 
Title Мала група як основа формування навичок конструктивних взаємовідносин підлітків
Малая группа как основа формирования навыков конструктивных взаимоотношений подростков
A small group as the basis of the skills of constructive relations teens
 
Creator Куниця, Т.Ю.
 
Subject 37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розкрито сутність та принципи формування малих груп, їх різновиди, вплив на міжособистісне сприйняття групових норм та правил, насамперед у школі, а також, намічені шляхи реалізації сучасних підходів до змісту та форм соціально-педагогічної роботи з підлітками з метою формування конструктивних взаємовідносин.
В статье раскрыты сущность и принципы формирования малых групп, их разновидности, влияние на межличностное восприятие групповых норм и правил, в первую очередь в школе, а также намечены пути реализации современных подходов к содержанию и формам социально-педагогической работы с подростками с целью формирования конструктивных взаимоотношений.
The article reveals the essence and principles of small groups, their types, the impact on interpersonal perception of group norms and rules, especially in school, as well as the ways of implementation of modern approaches to the content and form of social and educational work with young people to form meaningful relationships.
 
Publisher КМПУ імені Б.Д. Грінченка
 
Date 2009
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/3226/1/%D0%9A%D1%83%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F%20%D0%A2.%D0%AE.%D0%9C%D0%B0%D0%BB%D0%B0%20%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BF%D0%B0.pdf
- Куниця, Т.Ю. (2009) A small group as the basis of the skills of constructive relations teens Педагогічна освіта: теорія і практика. Педагогіка., 1 (11). pp. 144-148. ISSN 978-966-7548-60-5