Роль концептуалізації у розвитку соціально-педагогічного знання
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/2308/
|
|
Title |
Роль концептуалізації у розвитку соціально-педагогічного знання
Significance of conceptualizing in the development of scientific social-pedagogical knowledge Роль концептуализации в развитии социально- педагогического знания |
|
Creator |
Алєксєєнко, Т.Ф.
|
|
Subject |
303 Methods of the social sciences
37.02 General questions of didactics and method |
|
Description |
У статті зроблено спробу осмислення проблеми концептуалізації в її основних категоріях і сутнісних характеристиках з позиції різних наук та стратегічних завдань розвитку теорії й методології соціальної педагогіки як нової галузі інтегрованого знання, у якій уже відбулося накопичення емпіричної інформації з різних актуальних соціально-педагогічних проблем, що потребує більш високого рівня узагальнення.
В статье сделана попытка осмысления проблемы концептуализации в ее основных категориях и сущностных характеристиках с позиции разных наук и стратегических заданий развития теории и методологии социальной педагогики как новой отрасли интегрированного знания, в которой уже состоялось накопление эмпирической информации из разных актуальных социально-педагогических проблем, что требует высшего уровня обобщения. In the article the attempt of comprehension of problem of conceptualizing is done in her basic categories and essence descriptions, worked out from position of different sciences and strategic tasks to development of theory and methodology of social pedagogics as new industry of the integrated knowledge, in that already the accumulation of empiric information took place from the different socialpedagogical issues of the day, that needs higher level of generalization. |
|
Publisher |
ЛНУ імені Тараса Шевченко
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/2308/1/spttp_2013_4_11%281%29.pdf
- Алєксєєнко, Т.Ф. (2013) Significance of conceptualizing in the development of scientific social-pedagogical knowledge Соціальна педагогіка: теорія та практика (4). pp. 66-71. ISSN 1817-3764 |
|