Стратегії творчої діяльності: школа В.О. Моляко
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/1340/
|
|
Title |
Стратегії творчої діяльності: школа В.О. Моляко
|
|
Creator |
Моляко, В.О.
Мойсеєнко, Л. А. Симоненко, С.М. Чернобровкін, В.М. Коваленко, А.Б. Біла, І.М. Ваганова, Н.А. Гулько, Ю.А. Третяк, Т.М. Медведева, Н.В. Латиш, Н.М. Музика, О. Л. Чорна, Л.Г. Полякова, Г.С. Траверсе, Т.М. Кіричевська, Е.В. Череповська, Наталія Іванівна Рибалка, В.В. |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
Монографія, що ми її пропонуємо - результат колективних дослідницьких пошуків, здійснюваних протягом тривалого часу. Немає потреби говорити у вступі про актуальність проблеми дослідження стратегій творчої діяльності, про, зокрема, суттєве практичне значення одержаних вже на цьому етапі результатів, тим більше що представлене колективне дослідження не є початком, а продовженням вже здійснених розробок (посилання на них подано в окремих розділах та в бібліографії). Подальший розвиток психологічної теорії творчості, підготовка фахівців до діяльності, так само як і підготовка молоді до життя взагалі - усе це переконливо свідчить про загальну потребу проведення подібних наукових розробок. Адже нинішні ані державні, ані повсякденні проблеми без адекватного стратегічного мислення успішно здійснюватись не можуть. І це не просто думка "зацікавлених" фахівців, це реалії сьогодення й тим більш - завтрашніх днів. Конкретний аналіз сутності стратегій, їх проявів та формування подається, зрозуміло, в подальших текстах. А в загальному плані тут дуже коротко можна відзначити такі моменти. По-перше, слід підкреслити, що дослідження стратегій пов'язане з конкретними закономірностями розвитку психологічної науки про творче мислення, творчу діяльність, формування творчої особистості. Тому будь-які продуктивні результати нових досліджень у цьому напрямку мають значення не лише для психологічної теорії, але й для багатьох інших наук, - зокрема філософії, педагогіки, - врешті решт для розв'язання такої синтетичної проблеми як проблеми успішного розвитку суспільства, й - без будь-якого перебільшення - людства взагалі. По-друге, не буде зайвим нагадати про те, що навіть найбільш розвинуті країни, як це було завжди, мають труднощі у вирішенні проблем професійної підготовки в цілому, і особливо у вирішенні проблеми підготовки кадрів найвищої кваліфікації - державної еліти, яку складають політики, управлінці, вчені, інженери та ін. Адже тут особливе значення має те, коли виявляються загальні та спеціальні здібності, як в процесі навчання формується саме творче стратегічне мислення. Наша монографія, як це добре зрозуміло, не розв'язує усіх найголовніших питань, що пов'язані з проблемою функціонування творчого стратегічного мислення, але сподіваємось відповідає на деякі з них, оскільки має широкодіапазонний, поліфонічний характер - тут представлені, хоча й в єдиному магістральному руслі, але досить різноманітні погляди на саму стратегію, на її конкретні особливості, на реальне функціонування стратегій при розв'язанні нових, творчих задач у різних сферах діяльності. На наш погляд, це свідчить не тільки про складність досліджуваної проблеми, але й про можливості різнопланових, багатовекторних підходів до неї, про дискусійність багатьох аспектів проблеми функціонування творчих стратегій. І все це означає реальність і перспективність подальших цілеспрямованих наукових пошуків, зокрема у поєднанні з дослідженням творчих здібностей, обдарованості, таланту. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України
|
|
Date |
2008
|
|
Type |
Monograph
NonPeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/1340/1/strategii.pdf
- Моляко, В.О., Мойсеєнко, Л. А., Симоненко, С.М., Чернобровкін, В.М., Коваленко, А.Б., Біла, І.М., Ваганова, Н.А., Гулько, Ю.А., Третяк, Т.М., Медведева, Н.В., Латиш, Н.М., Музика, О. Л., Чорна, Л.Г., Полякова, Г.С., Траверсе, Т.М., Кіричевська, Е.В., Череповська, Наталія Іванівна and Рибалка, В.В. (2008) Стратегії творчої діяльності: школа В.О. Моляко Project Report. Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України, м.Київ, Україна. |
|