Record Details

INCLUSION OF SOCIAL NETWORKING SERVICES IN THE EXISTING MODEL OF ORGANIZATION OF STUDENTS’ LEARNING

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title INCLUSION OF SOCIAL NETWORKING SERVICES IN THE EXISTING MODEL OF ORGANIZATION OF STUDENTS’ LEARNING
ВКЛЮЧЕНИЕ СЕТЕВЫХ СОЦИАЛЬНЫХ СЕРВИСОВ В ДЕЙСТВУЮЩИЕ МОДЕЛИ ОРГАНИЗАЦИИ ОБУЧЕНИЯ УЧАЩИХСЯ
ВКЛЮЧЕННЯ МЕРЕЖНИХ СОЦІАЛЬНИХ СЕРВІСІВ У ДІЮЧІ МОДЕЛІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ УЧНІВ
 
Creator Sokolyuk, Oleksandra M.
 
Subject network social services; information-educational environment; information and communication technologies; training
сетевые социальные сервисы; информационно-образовательная среда; информационно-коммуникационные технологии; обучение
мережні соціальні сервіси; інформаційно-освітнє середовище; інформаційно-комунікаційні технології; навчання
 
Description The combination of ICT with pedagogical training technologies promotes to the formation and development of information and educational environment of students' learning, as well as the appearance and development of services of network technologies allows to expand the traditional educational process. Educational practice of networking tools usage, such as social services, is at the stage of formation. In the article the functional features of social Internet services in the context of the information and educational environment development as an environment of social interaction between students and appearance of new ways of their educational and cognitive activities have been investigated. There are highlighted the groups of social networking services and organizational forms of teaching, in which the use of the relevant services is a pedagogically appropriate.
Сочетание информационно-коммуникационных технологий с педагогическими технологиями обучения способствует формированию и развитию информационно-образовательной среды обучения учащихся, а появление и развитие сервисов сетевых технологий позволяет расширить рамки традиционного образовательного процесса. Образовательная практика применения средств сетевых технологий, в частности социальных сервисов, находится на этапе формирования. В статье исследованы функциональные особенности социальных сервисов Интернет с точки зрения развития информационно-образовательной среды как среды социального взаимодействия учащихся и появления новых способов их учебно-познавательной деятельности. Выделены группы сетевых социальных сервисов и организационных форм обучения, в которых использование соответствующих сервисов является педагогически целесообразным.
Поєднання інформаційно-комунікаційних технологій з педагогічними технологіями навчання сприяє формуванню і розвитку інформаційно-освітнього середовища навчання учнів, а поява і розвиток сервісів мережних технологій дозволяє розширити рамки традиційного освітнього процесу. Освітня практика застосування засобів мережних технологій, зокрема соціальних сервісів, знаходиться на етапі формування. У статті досліджено особливості соціальних сервісів Інтернет з точки зору розвитку інформаційно-освітнього середовища як середовища соціальної взаємодії учнів та появи нових способів їх навчально-пізнавальної діяльності. Виділено групи мережних соціальних сервісів та організаційних форм навчання, у яких використання відповідних сервісів є педагогічно доцільним.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-10-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
аналіз стану дослідження проблеми у наукових публікаціях; вивчення досвіду використання мережних соціальних сервісів (МСС) у навчальному процесі, організаційних форм навчання, у яких використання МСС є педагогічно доцільним.
Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1494
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 55, No 5 (2016); 55-66
Информационные технологии и средства обучения; Vol 55, No 5 (2016); 55-66
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 55, No 5 (2016); 55-66
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 55, No 5 (2016); 55-66
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1494/1088
 
Rights Copyright (c) 2016 Oleksandra M. Sokolyuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0