NEW TOOLS OF COMPETENCIES EVALUATION IN MOODLE
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
NEW TOOLS OF COMPETENCIES EVALUATION IN MOODLE
НОВЫЕ СРЕДСТВА ОЦЕНИВАНИЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ В MOODLE НОВІ ЗАСОБИ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ В MOODLE |
|
Creator |
Scherbyna, Oleksandr A.
|
|
Subject |
competency-based approach; assessment of competencies; Skills repository; C2i certification; Moodle
компетентностный подход; оценивание компетентностей; репозиторий компетентностей; сертификация C2i; Moodle компетентнісний підхід; оцінювання компетентностей; Репозиторій компетентностей; сертифікація C2i; Moodle |
|
Description |
The National Strategy of the Education Development in Ukraine for 2012-2021 includes modernization of structure, content and organization of education founded on competency-based approach, full implementation of which requires an appropriate assessment system. This article discusses the features of competency evaluation, recently appeared in Moodle learning management system, and compares them with "Skills repository" module which is used for certification of information and communication competencies C2i, which has been implemented in the system of higher education in France. It is shown, that new evaluation tools of competencies have much more convenient interface, are easy to use and have bigger functionality.
Национальная стратегия развития образования в Украине на 2012–2021 годы предусматривает модернизацию структуры, содержания и организации образования на основе компетентностного подхода, полноценное внедрение которого нуждается в использовании соответствующей системы оценивания. В статье рассматриваются новые средства оценивания компетентностей только что появившиеся в системе управления обучением Moodle, и выполняется их сравнение со средствами модуля «Репозиторий компетентностей», используемого для сертификации информационно-коммуникационных компетентностей C2i в системе высшего образования Франции. Показано, что новые средства оценивания компетентностей имеют более удобный интерфейс, просты в использовании и имеют при этом большие функциональные возможности. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки передбачає модернізацію структури, змісту й організації освіти на засадах компетентнісного підходу, повноцінне впровадження якого потребує використання відповідної системи оцінювання. У статті розглядаються нові засоби для оцінювання компетентностей, які щойно з’явилися в ядрі системи управління навчанням Moodle, і здійснюється їх порівняння із засобами модуля «Репозиторій компетентностей», який використовується для сертифікації інформаційно-комунікаційних компетентностей C2i у системі вищої освіти Франції. Показано, що нові засоби для оцінювання компетентностей мають зручніший інтерфейс, є простішими у використанні та мають наразі більші функціональні можливості. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-10-31
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття Методологія; Результати експерименту рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1435
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 55, No 5 (2016); 96-104
Информационные технологии и средства обучения; Vol 55, No 5 (2016); 96-104 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 55, No 5 (2016); 96-104 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 55, No 5 (2016); 96-104 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1435/1078
|
|
Rights |
Copyright (c) 2016 Oleksandr A. Scherbyna
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|